|
کدخبر: 235090

سقوط شدید بیت کوین/ معامله گران نا امید شدند

سقوط دوباره بیت کوین به زیر ۴۲,۰۰۰ دلار، بسیاری از معامله‌گران را ناامید کرده است. با این حال، برخی از تحلیل‌گران همچنان تصور می‌کنند یک جهش صعودی دیگر در انتظار قیمت است.

به گزارش کوین تلگراف، دیروز ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)، روند کلی بازار ارزهای دیجیتال تقریباً خنثی بود و قیمت بیت کوین نیز در اواسط روز، تا ۴۱,۶۵۰ دلار کاهش یافت. حجم معاملات کل بازار همچنان پایین است و بازارهای مالی آمریکا هم به‌ خاطر تعطیلات بسته بودند.

مقاومت مهم ۴۳ هزار دلاری

معامله‌گر ناشناسی با نام مستعار رکت کپیتال (Rekt Capita)، در توییتر خود روند هفتگی بیت کوین را بررسی کرد. او با اشاره به نمودار زیر، توضیح داد که بیت کوین در نزدیکی یک ناحیه مقاومتی و حمایتی تثبیت‌شده معامله می‌شود.

رکت کپیتال در توییتر خود نوشت:

 محدوده ۴۳,۱۲۰ دلار مقاومت جدید این ارز دیجیتال است. از لحاظ تکنیکال، بیت کوین همچنان در قسمت بالایی کانال بین ۳۸,۰۰۰ تا ۴۳,۱۲۰ دلار قرار دارد.

طولانی‌شدن چرخه چهارساله بیت کوین

مایکل ون دپوپ (Michael van de Poppe)، تحلیل‌گر و نویسنده وب‌سایت کوین تلگراف، هم روند طولانی‌مدت بیت کوین را توضیح داد. او در توییتر خود نمودارهای زیر را به‌ اشتراک گذاشت که اولی امواج هودل سرمایه محقق‌شده (Realized Cap HODL Waves) و دومی امواج چهارگانه بیت کوین را نشان می‌دهد. این تحلیل‌گر، احتمال می‌دهد که چرخه چهارساله فعلی بیت کوین طولانی‌تر از چرخه‌های چهارساله قبلی باشد.

الگوی امواج چهارگانه بیت کوین از چهار موج «شروع حرکت، فشار فروش اولیه، اوج غیرواقعی و اوج چرخه» تشکیل شده است. الگوی امواج هودل سرمایه محقق‌شده هم عمر بیت کوین‌های هولدشده و وزن اقتصادی آنها را ارزیابی می‌کند.

ون دوپ گفته است:

راستش، خیلی منطقی به نظر می‌رسد. این چرخه طولانی‌تر از چرخه قبلی است. چرخه‌های چهارساله به‌ خاطر تأثیر متغیرهای کلان اقتصادی نمی‌توانند عیناً اتفاق بیفتند. در نتیجه، این چرخه بلندتر و طولانی‌تر از آن چیزی است که همه انتظارش را می‌کشند.

بیت کوین حداقل یک موج صعودی دیگر در پیش دارد

تحلیل‌گر ناشناس دیگری با نام مستعار تک دِو (TechDev)، در توییتر خود دوباره به طولانی‌شدن چرخه قیمت بیت کوین اشاره کرد و با به‌ اشتراک‌گذاشتن نمودار زیر، «امواج صعودی و اصلاحی بیت کوین را در چرخه‌های صعودی» به نمایش گذاشت که بر اساس «روند رشد تعداد آدرس‌های جدید درون‌زنجیره‌ای بیت کوین» کشیده شده است.

تعداد آدرس‌های جدید بیت کوین و امواج قیمت

در مقایسه با امواج صعودی قبلی، بیت کوین در چرخه جدید خود، هنوز شکست قیمتی منطقه سبز رنگ را تجربه نکرده است تا بعد از آن بتواند مجدداً چرخه بعدی خود را شروع کند.

تک دِو می‌گوید:

به‌ نظر من، بیت کوین حداقل باید از یک موج صعودی دیگر عبور کند و بعد وارد موج نزولی شود.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر