|
کدخبر: 192696

نگاهی به وضعیت امروز بازار رمزارزها

کوین های جایگزین طی چند روز گذشته با افزایشی چشمگیر روبرو بودند. اتریوم با لمس تراز بالای ۳۳۰۰ دلار در این مسیر پیشگام بود. به این ترتیب، ارزش اتر (ETH) از دامپ ۲۰ جولای (۲۹ تیر) تقریباً دو برابر شده است.

اقتصاد نگاهی به وضعیت امروز بازار رمزارزها

اکنون دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار حدود ۳ درصد در تایم فریم روزانه افزایش یافته و کمی بیش از ۳۲۰۰ دلار قیمت دارد. کاردانو نیز با ۴۰ درصد افزایش در تایم فریم هفتگی در بین بهترین ارزها قرار داشته است. علی رغم اندکی اصلاح از دیروز،ADA اکنون ۲ دلار قیمت دارد و در واقع از بایننس کوین به عنوان سومین دارایی دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پیشی گرفته است.

Polkadot (-۲.۵%)¡ Uniswap (-۳.۵%)¡ Solana (-۰.۵%)¡ Litecoin (-۲%)¡ Chainlink (-۳.۵%)¡ MATIC (-۵%) نیز در یک روز دوباره رشد کرده اند.

در مقابل، ریپل (XRP) در مقیاس ۲۴ ساعته حدود ۹ درصد افزایش یافته است. توکن بومی ریپل طی یک هفته ۶۰ درصد افزایش یافته و از ۱.۳ دلار گذشته است و بالاترین سطح قیمت خود از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) را ثبت کرده است.

نوسانات بیشتر در میان آلتکوین های کوچکتر مشهود است. از یک سو، توکن های Waves (۱۷%) و THORChain (۱۲%) رشد قابل توجهی را ثبت کرده اند، و از سوی دیگر، Qtum (-۱۰%)¡ NEAR Protocol (-۹%)¡ Ravencoin (-۹%)¡ Telcoin (-۸%) و The Graph (-۸%) به رنگ قرمز هستند.

ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده هم با ۶۰ میلیارد دلار کاهش اکنون کمی کمتر از ۲ تریلیون دلار است.

دامپ ۲ هزار دلاری بیت کوین

ارز رمزنگاری شده اول بازار هم اخیراً روندی صعودی را شاهد بوده اند. همانطور که دیروز گزارش شد، از زمان سقوط بازار در ماه جولای (تیر و مرداد) به زیر ۳۰۰۰۰ دلار، بیت کوین بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته و برای اولین بار از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) به بالای ۴۸۰۰۰ دلار رسیده است.

هرچند، این ماجراجویی کوتاه مدت بود. در دقایق بعد، بیت کوین مسیر خود را تغییر داد و حدود ۲۰۰۰ دلار سقوط کرد.

این در حالی بود که احساس عمومی در جامعه به سمت “حرص و طمع شدید” تبدیل شده بود ، که گاهی اوقات می تواند کاتالیزوری قوی برای اصلاحات ورودی باشد. در حال حاضر، بیت کوین با قیمتی کمی بیش از ۴۶۰۰۰ دلار ترید می شود و تسلط آن بر بازار به ۴۴.۲ درصد کاهش یافته است، اگرچه سرمایه بازار آن بسیار بالاتر از ۸۵۰ میلیارد دلار باقی مانده است.

 

منبع: هلاکویی

ارسال نظر