|
کدخبر: 192554

ماجرای آدمکشی برای ۱۵ بیت کوین

یک شهروند ونزوئلایی ربوده و کشته شد زیرا خانواده وی نتوانستند باج خواسته شده که ربایندگان صراحتا خواستار پرداخت با بیت کوین بودند را فراهم کنند. مجرمان مبلغ ۱.۵ بیت کوین برای آزادی گروگان درخواست کردند و بعداً باج را به ۰.۵ بیت کوین کاهش دادند. خانواده مقتول سرانجام نتوانست مبلغ را فراهم کند.

فناوری ماجرای آدمکشی برای ۱۵ بیت کوین

یک شهروند ونزوئلایی به نام گوستاوو تورس گونزالس (Gustavo Torres González) دیروز در حالی کشته شد که خانواده وی نتوانستند باج خواسته شده ربایندگان را با بیت کوین پرداخت کنند. تورس در ۱۰ آگوست(۱۹ مرداد) هنگامی که احتمالاً به خانه خود در ایالت زولیا می رفت ، ربوده شد. به گفته رسانه های محلی ، ربایندگان به سرعت با خانواده تورس تماس گرفتند و از آنها خواستند تا ۱.۵ بیت کوین پرداخت شود تا او را آزاد کنند. با این حال ، خانواده وی نتوانستند این وجه را جمع آوری کنند و آدم ربایان ، مبلغ باج را به ۰.۵ بیت کوین کاهش دادند.

با این حال ، این مبلغ به طرز غم انگیزی برای خانواده او بسیار سنگین بود ، آنها فقط ۰.۰۶۲ بیت کوین (۲۷۵۰ دلار) جمع آوری کردند. جسد تورس بعداً در یک بزرگراه محلی با شش زخم گلوله کشف شد.

در حالی که آدم ربایان به صراحت اعلام کردند که فقط پول باج را با بیت کوین خواهند گرفت ، تورس هیچ ارتباط ظاهری با ارزهای رمزنگاری شده نداشت. او صاحب یک شرکت اینترنتی محلی در منطقه ای به نام Tutonet Investments بود. با این حال ، مشخص نیست که شهروند ونزوئلایی با عملیات استخراج ارزهای رمزنگاری شده رابطه داشته یا خیر.

محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در این کشور باعث افزایش کلاهبرداری و جرم و جنایت با استفاده از این دارایی های جدید شده است. با این حال ، آمارها نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق جنایات هنوز از طریق پول فیات انجام می شود و نه ارزهای رمزنگاری شده.

این اولین بار نیست که چنین جنایتی رخ می دهد. ویلیام کرایتون ، بنیانگذار یک سایت قمار آنلاین به نام ۵Dimes ، نیز در سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور۹۷)در کاستاریکا ربوده شد. آدم ربایان باج ۵ میلیون دلار بیت کوین را درخواست کردند ، اما خانواده او فقط توانستند ۱ میلیون دلار بپردازند. جسد او یک سال بعد در قبرستان مجاور پیدا شد.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها