|
کدخبر: 287330 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

مردن هم لاکچری شد / قیمت عجیب بسته های پذیرایی مجالس ترحیم

مجالس ترحیم هم لاکچری شده است و با خرج های این روزهای مجالس ختم، مردن هم آسان نیست و برای خانواده و اطرافیان زحمت فراوانی دارد. سوگواران اضافه بر سوگ عزیزانشان باید دغدغه برگزاری مراسم و پذیرایی از میهمانان را هم با گرانی های پیش رو داشته باشند.

اصناف مردن هم لاکچری شد / قیمت عجیب بسته های پذیرایی مجالس ترحیم

مجالس ترحیم هم لاکچری شده است و با خرج های این روزهای مجالس ختم، مردن هم آسان نیست و برای خانواده و اطرافیان زحمت فراوانی دارد. سوگواران اضافه بر سوگ عزیزانشان باید دغدغه برگزاری مراسم و پذیرایی از میهمانان را هم با گرانی های پیش رو داشته باشند.

قبل از کرونا پذیرایی مجالس ختم به صورت چای و خرما صورت می‌گرفت و هزینه مجلس ترحیم انقدر خارج از ذهن نبود اما اخیرا پذیرایی به صورت بسته انجام می شود که شامل میوه، آبمیوه، کیک و خرما است. با احتساب گرانی این روزها هزینه یک بسته بالای ۵۰ هزار تومان می‌شود.

سوگ از دست دادن عزیزان از طرفی و دغدغه پذیرایی آبرومندانه از مهمانانی که برای ابراز همدردی به مراسم ختم می‌آیند، از طرف دیگر، مشغولیت ذهنی فراوانی برای برگزارکنندگان ایجاد می‌کند. با توجه به محدودیت زمانی و شرایط روحی خاص برگزارکنندگان مراسم عزاداری، تهیه بسته میوه ختم و سایر اقلام پذیرایی، وقت و انرژی زیادی هم از سوگواران می‌گیرد.

هر یک عدد پاکت دسته‌دار زیپ کیپ مخصوص مراسم ترحیم ۲۷۰۰ تومان قیمت دارد که در حجم بالا خودش برای سوگواران دارای هزینه است. قیمت آبمیوه انواع مختلف دارد که حداقل قیمت آن برای هر عدد ۱۲ هزار تومان است. همچنین خرما که در بسته بندی های جدید ارائه می شود هم هزینه زیادی دارد. کیک و میوه هم که در بسته ها گذاشته می شود به انواع آن بستگی دارد.

در برخی سایت های فروش اینترنتی بسته‌های کامل پذیرایی هم به فروش می‌رسد. در تبلیغی آمده پک پذیرایی لاکچری ترحیم شامل (آب میوه، کیک، موز درجه یک، پرتقال، سیب و خرمای مغزدار شکلاتی) ۴۲ هزار تومان قیمت دارد. همچنین پک پذیرایی ختم (آبمیوه ، کیک ، موز درجه یک، پرتقال ، خرمای مغزدار ) ۳۷ هزار و پانصد هزار تومان به فروش می رود.

در عجیب ترین قیمت این بسته‌ها به تبلیغی عجیب رو به رو شدیم. پک پذیرایی ترحیم VIP از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در نوسان است.

پک-ترحیم

قیمت این بسته‌ها بسته به خوراکی که در بسته قرار می گیرد، متفاوت است. از جمله پک میوه مراسم ترحیم که شامل (آب میوه، کیک، موز درجه یک، خیار ) ۳۲ هزار تومان است. این قیمت‌ها برای پک‌های پلاستیکی است.

پک های کارتونی قیمت بالاتری نسب به نوع زیپ کیپ‌ها دارند. به طوری که پک کارتونی که شامل آب پرتقال طبیعی، شیرینی پای سیب، موز (متوسط)، نارنگی، پک حلوا ویفری و خرما با گردو، پک مقوایی متوسط پک کارد و دستمال دارد ۸۵۵۰۰ تومان ارزش دارد. البته باز هم قیمت آن نسبت به تعداد و مدت زمان سفارش آن متفاوت است.

پک تحریم

پایین ترین قیمت این پک های کارتونی آبمیوه فروتلند، خیار، شوکو کیک شیرین عسل، موز (متوسط)، نارنگی، پک مقوایی ترحیم، پک کارد و دستمال است که ۵۱۸۰۰ تومان در تعداد های پایین و ۴۸۲۰۰ تومان در پک های بالای ۵۰۰ نفر برای برگزار کنندگان مراسم تحریم هزینه دارد.

در جدول زیر برخی پک های پذیرایی آورده شده است.

جدول-پک-ترحیم

با یک حساب سر انگشتی برای ۵۰۰ نفر حداقل ۲۷ میلیون تومان تنها پک پذیرایی آن هزینه دارد. هزینه سنگ قبر، تشیع جنازه، سالن های غذاخوری و هزینه ناهار و شام هم از مهم ترین هزینه های یک مراسم ترحیم است. با بررسی این هزینه ها از مردن هم باید ترسید چرا که بعد از مرگ هر کس، اطرافیان و خانواده وی دچار زحمت فراوان می شوند. در گذشته خرج های عروسی، عروس و داماد را تا سال ها زیر بدهی و وام می برد اما الان برای مردن هم باید وام گرفت.

  • ایرانی ارسالی در

    وصیت کردم 3 الی 4 نفر مرا قبرستان خاک کن ند و هزینه مراسم را بدهند موسسه محک که خ رج کودکان سرطانی شود و مجلس ختم نگیرند و کسی برای من فاتحه نخواند و مردم هر چه م یخواهند بگویند.

ارسال نظر