|
کدخبر: 285887 نعیمه صفری تبار

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت جدید مواد شوینده در بازار / ۱۰۰ قرص ظرفشویی نیم میلیون ناقابل!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع مختلف شوینده های بهداشتی و بررسی آن ها پرداخته شده است.

اصناف قیمت جدید مواد شوینده در بازار / ۱۰۰ قرص ظرفشویی نیم میلیون ناقابل!

با شروع خانه تکانی ها برای شروع سال جدید اقبال مردم به سمت خرید مواد شوینده زیاد شده است. این اقلام بهداشتی هم در تورم اقتصادی موجود بی‌نصیب نماندند و شامل افزایش قیمت شدند. تا تابستان ۱۴۰۱ قیمت ها ثابت بود اما با شروع فصل پاییز در برخی مارکت ها تا ۲۵ درصد افزایش قیمت را شاهد بودیم. در برخی از محصولات صنایع شوینده، شاهد افزایش شدید قیمت بودیم که با اخذ مجوز از سازمان حمایت، قیمت‌ها در حد معمول اصلاح و کاهش پیدا کرده است.

با نوسان و افزایش قیمت ارز توقع افزایش قیمت ها می رفت. اما متأسفانه برای تولید محصولات بهداشتی و آرایشی ، هیچ تناسبی میان هزینه و درآمد وجود ندارد به طوری که مواد اولیه با ارز آزاد وارد می شود و به هنگام فروش نرخ ها دستوری می شود به طوری که هیچ‌گونه از هزینه‌های جاری پوشش داده نمی شود. افزایش ۴۵ درصدی در ابتدای سال توسط دولت به جهت حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ابلاغ شد که تنها افزایش ۲۵ درصدی آن اعمال شد.

مواد شوینده انواع مختلفی دارد. زمانی که صحبت از یک شوینده مناسب به میان می‌آید، منظور این است که محلولی تهیه شده تا بتواند آلودگی ها را با هر ماهیت فیزیکی و شیمیایی از روی سطوح برطرف کند. در منابع مختلف نامی از انواع محلول های پاک کننده و تمیز کننده مشاهده می کنید. برخی برای سطوح خاص نظیر سطوح فلزی یا چوبی طراحی شده‌اند و برخی دیگر به صورت همه جانبه قابلیت تمیز کردن تمام سطوح را دارند. برای همین باید برای هرکدام از سطوح پاک کننده مخصوص استفاده شود تا آسیبی به وسیله وارد نشود. به طور مثال اگر بر سطح چوبی مواد مخصوص شیرآلات زده شود حتماً آن را از بین می‌برد و دیگر قابل استفاده نیست.

و یا اینکه وقتی با شستشوی لباس ها و انواع پارچه و الیاف مواجه می شوید، یک دسته مخصوص از محلول های شوینده را خریداری می کنید؛ شاید هرگز به برچسب روی ظروف شوینده ها دقت نکرده اید! این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که قابلیت حذف لکه های لباس و یا عدم ایجاد حساسیت پوستی مطرح باشد. یکی از مهم‌ترین محلول های شوینده، انواع تمیز کننده های مخصوص لباس کودکان و نوزادان هستند. این مواد به طور بخصوص، بدون آلرژی و حساسیت طراحی شده ‌اند تا سلامت و بهداشت نوزادان را تضمین کنند.

انواع مختلف شوینده

انواع مختلفی از مواد تمیز کننده که برای تمیز کردن لباس، سطوح و غیره استفاده می کنیم شامل موارد زیر است:

۱-مواد شوینده (دترجنت)

۲-صابون ها

۳-سفید کننده

۴-تقویت کننده لباسشویی

۵-حذف کننده لکه – لکه برها

۶ -درخشان کننده های نوری

۷-نرم کننده پارچه

۸-شامپو

۹-نرم کننده آب

۱۰-شوینده های خانگی

گسترش نیوز در ادامه به بررسی قیمت انواع شوینده و پاک کننده های سطوح پرداخته است.

به طور مثال ۱۲ عدد پودر ۵۰۰ گرمی تمیزکننده جوشان سطوح رخشا ۲۸۰ هزار تومان قیمت دارد و یا مایع ۱۲ عددی پاک کننده معطر صورتی سطوح رافونه ۱۰۰۰ گرمی ۲۵۴ هزار تومان در فروشگاه ها به فروش می رسد.

یک عدد اسپری پاک کننده و ضد عفونی کننده سطوح دتول حجم ۷۵۰ میلی لیتر در سایت فروش اینترنتی ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. بسته ۶ عددی پاک کننده چند منظوره سطوح با رایحه لیمو سیف ۷۵۰ میل ۲۰۹ هزار تومان به دست مشتری می رسد. جرم گیر شیرآلات نانو نانوسان ۱۰۰ میلی لیتر ۳۷ هزار تومان قیمت دارد.

جرم-گیر

اسپری پاک کننده و براق کننده سطوح حمام و سرویس بهداشتی استونیش Astonish انگلستان حجم ۷۵۰ میل ۱۲۵ هزار تومان به فروش می رسد و یا در فروشگاه اینترنتی اسپری پاک کننده قوی سطوح چرب لودویک فرش ۷۵۰ میل ۱۰۹ هزار تومان به فروش می رسد.

شوینده ماشین ظرف‌شویی

 قرص ظرف‌شویی همه کاره فیری جار ۱۱۵ عددی Fairy Jar ، یک میلیون و ۱۹۹ هزار تومان قیمت دارد. ماشین ظرف‌شویی نیازمند جرم‌گیری هم است که قرص جرم‌گیر ماشین لباسشویی کالگون بسته ۱۵ عددی، ۱۱۰ هزار تومان به فروش می رسد. مایع جلادهنده ماشین ظرف‌شویی فینیش مدل Parlatici حجم ۸۰۰ میلی‌لیتر، ۸۹ هزار تومان است و ژل ماشین ظرف‌شویی پریل مدل Free Gold حجم ۹۰۰ میلی لیتر آن ۲۰۵ هزار تومان در فروشگاه ها به فروش می رسد. بوگیر ماشین ظرفشویی فینیش finish مدل کلاسیک ۵۸ هزار تومان است.

ماشین-ظرفشویی

ارسال نظر