|
کدخبر: 287134

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت گرامافون باورنکردنی شد!

در این گزارش به بررسی قیمت های عتیقه قدیمی پرطرفدار پراداخته شده است.

اصناف قیمت گرامافون باورنکردنی شد!

گرامافون رادیو عتیقه ایرانیان است که در میان قدیمی ها و علاقه مندان به موسیقی سنتی جایگاه ویژه ای دارد. این وسیله دیگر استفاده ابزاری زیادی ندارد و به دلیل سبک کلاسیک آن بیشتر به عنوان دکور و لوازم لوکس منزل جهت زیبایی استفاده می شود.

خالق این دستگاه فوق العاده توماس ادیسون بود. گرامافون از زمان قاجار راه خود را به ایران باز کرد و اولین صدایی که از آن پخش شد صدای مظفرالدین‌شاه قاجار بود. اولین دستگاه گرامافونی که به ایران آوردند، در جلو قهوه‌خانه‌ای در شرق میدان شمس‌العماره به‌صدا درآمد.

در بیشتر خانه افرادی که به وسیله های آنتیک علاقه دارند گرامافون دیده می شود. گرامافون های امروزی علاوه بر حفظ ظاهر کلاسیک و نوستالژی خود می‌تواند جایگزین یک سیستم پخش حرفه ای باشد و پس باید این وسیله را یک وسیله به شدت زیبا دانست که می تواند جایگزین ضبط صوت و یا حتی سینما خانواده و سایر شود.

با جست و جویی در فروش اینترنتی لوازم خانگی با قیمت های عجیب این دستگاه و دیسک های آن رو به رو شدیم. البته در توضیحات برای فروش این دستگاه عنوان عتیقه آورده شده است. شاید یکی از دلالی گرانی گرامافون به این دلیل باشد.

در تبلیغی ۱۵ صفحه گرامافون سنگی ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. در توضیحات این صفحه گرامافون آورده شده موسیقی های این دیسک کمیاب از بزرگان موسیقی سنتی ایران است.

صفحه-گرامافون

همچنین در تبلیغی دیگر گرامافون هندلی مستر ویس عتیقه و قدیمی ۲۰ میلیون تومان به فروش می رود. گرامافون قول پیکر انگلیسی موتور بزرگ با بدنه سالم توسط فروشنده ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت-گرامافون

گرامافون های امروزی هم که دارای امکانات بیشتری هستند به فروش می رسد. گرامافون تمام چوب راش با شیپور بزرگ فلزی همراه با فلش مموری کارت حافظه، رادیو دو موج دیجیتال، AUX، بلوتوث،کاست خور ۱۳ میلیون نهصد هزار تومان به فروش می رسد.

گرامافون-والتر

نکته قابل توجه ماجرا اینجاست که دیسک گرامافون بر اساس نوع خواننده قیمت گذاری می شود و خود دارای قیمت های بالایی است. به طور مثال ۴۲ عدد دیسک گرامافون خیلی قدیمی که ۲ دیسک شامل خارجی و ۴۰ ایرانی است همراه با یک پک زبان انگلیسی لینگافون اصیل انگلستان با کیف چرم ۷ میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.

دیسک-گرامافون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها