|
کدخبر: 74585

اختصاصی گسترش‌نیوز از همایش ملی صادرات:

زادبوم: ۱۰۰ میلیارد دلار پتانسیل صادراتی شناسایی شده است

امروز ۱۱ آذر بیست و سومین همایش سالروز ملی صادرات برگزار شد.

گسترش‌نیوز: حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت در همایش ملی سالروز صادرات گفت: امسال یکی از سال‌های خاص در حوزه صادرات بوده است‌. با وجود تمام فشارها، جهادگران صادرات حداکثر تلاش خود را انجام دادند. مراتب تقدیر و تشکر خود را به دستگاه‌های متولی صادرات، اعلام می‌کنم.

rozsaderat.jpg

وی ادامه داد: در فرآیند انتخاب صادرکننده امسال علاوه بر فعالیت‌های گذشته تلاش شد فرآیند به صورت الکترونیکی انجام شود. بیش از ۳۰۰ متقاضی در بیش از ۷۰ گروه کالایی به رقابت برای کسب عنوان صادرکننده نمونه پرداختند.

در این همایش از ۴۴ صادرکننده تجلیل می‌شود. از این صادرکنندگان نمونه ۹ شرکت در حوزه کشوری، ۹ شرکت در حوزه خدمات و مابقی در بخش صنعت و معدن هستند.

زادبوم گفت: امسال انجام فرایند به صورت الکترونیکی بود که این کار برای کاهش خطا صورت گرفت. در همین راستا ارزش آمار صادرات صادرکننده با اتصال به سیستم گمرک دریافت می‌شد. تعهدات ارزی نیز با کمک بانک مرکزی تایید می‌شد.

وی افزود: به صادرکنندگان محصولات دانش‌بنیان نگاه ویژه‌ای شد. بهترین‌ها شناسایی شدند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. با نقشه راه توسعه صادرات غیر نفتی امیدواریم با حضور جدی‌تر پرچم ایران را بالا ببریم.

زادبوم در پایان اشاره کرد: لازم به ذکر است رویکرد صادراتی به ۱۵ کشور همسایه اختصاص یافته است و در آینده جهش صادراتی خواهیم داشت. ۱۰۰ میلیارد دلار پتانسیل صادراتی نیز شناسایی شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها