|
کدخبر: 43931

رئیس انجمن شیشه در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

شان بزرگان شیشه کشور حفظ شود

رئیس انجمن صنفی شیشه، نقاط ضعف و قوت دوره اول نمایشگاه ایران گلس‌شو را برشمرد و برای برگزاری هر چه بهتر دوره دوم آن، چند توصیه ارائه کرد.

گسترش‌نیوز: در آستانه دومین نمایشگاه ایران گلس‌شو هستیم. صنعت شیشه ایران علی‌رغم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی که دارد تازه دو سال است که توانسته است نمایشگاه تخصصی داشته باشد. دلیل این تاخیر چیست؟ برای یافتن جواب سوال خود با رئیس انجمن شیشه ایران به گفت‌وگو نشستیم. لازم به ذکر است که دوره دوم ایران گلاس‌شو به همت شرکت آوای موفق ایرانیان برگزار می‌شود و ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه دایر خواهد بود.

hosainzojaji.JPG

انجمن پیگیری کرد

صنف ریشه‌دار و توانمند شیشه تازه دو سال است که صاحب نمایشگاه تخصصی شیشه شده است. رئیس انجمن شیشه در رابطه با دلیل این تاخیر گفت: هر بخش از شیشه در یک نمایشگاه قرار می‌گرفت. بخشی از آن در نمایشگاه ساختمان، بخش دیگری از آن در نمایشگاه در و پنجره یا نمایشگاه لوازم خانگی یا صنایع دستی قرار می‌گرفت. بعد از پیگیری‌های چندین و چند ساله انجمن شیشه در نهایت مجوز نمایشگاه صنعت شیشه را صادر کردند. حق ما آن بود که مجوز را به انجمن شیشه بدهند ولی این کار را نکردند. در واقع کوتاه آمدیم و از حق خود گذشتیم. البته هدف ما رشد صنعت شیشه است و پارسال نهایت همکاری را با برگزارکنندگان نمایشگاه کردیم. امسال هم چنین خواهد بود و از هیچ کمی که به حال صنعت شیشه مفید باشد دریغ نخواهیم کرد.

نقاط ضعف و قوت دوره اول

وی در رابطه با تجربه نمایشگاه پارسال گفت: متاسفانه سالن‌های خوبی داده نشد. سالن‌ها در شان صنعت شیشه ایران نبود. خوشبختانه برای امسال سالن‌های خوبی گرفته‌اند. البته نخستین تجربه آوای موفق ایرانیان بود و در مجموع رضایتبخش بود ولی بضاعت صنعت شیشه ایران به مراتب بیشتر بود. چرا باید در نمایشگاه داخلی با فلان فعال شیشه که در نمایشگاه دوسلدورف یا دیگر نمایشگاه‌های معتبر اروپا ۲۵۰ متر غرفه می‌گیرد بد برخورد شود؟ البته نخستین دوره هر نمایشگاه کم‌وکاستی‌ دارد ولی در نهایت تجربه مثبتی بود. ما در انجمن فقط به دنبال حمایت از صنعت شیشه کشور هستیم و از این نمایشگاه‌ تخصصی حمایت می‌کنیم. می‌خواهیم توانمندی‌های صنعت شیشه به داخل کشور معرفی شود.

اطلاع‌رسانی ضعیف بود

حسین زجاجی در ادامه به یکی از نقاط ضعف دوره اول پرداخت و گفت: تبلیغات و اطلاع‌رسانی ضعیف بود. احتمالا این کاستی به آن خاطر بود که در آخرین لحظات، مجوز گرفتند. حضور خارجی‌ها هم می‌توانست بیشتر باشد. خوشبختانه خانم هورن که نمایشگاه شیشه دوسلدروف را برگزار می‌کنند حضور داشتند.

وی در رابطه با حضور شرکت‌های خارجی اظهارکرد: حضور شرکت‌های خارجی دشوار است. مسائل اقتصادی مثل نحوه نقل و انتقالات پولی حضور آنها را با مشکل مواجه می‌کند. البته برگزارکنندگان نمایشگاه ممکن است برای این قبیل مسائل چاره‌اندیشی کرده باشند و چه‌بسا بتوانند آنها را برطرف کنند.

گفت‌وگوهای اخیر گسترش‌نیوز با تعدادی از سنگین‌وزن‌های صنعت شیشه این فرضیه را مطرح می‌کند که گویا شهرت و شناخته‌شده بودن باعث شده که تعدادی از تولیدهای بزرگ خود را از شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط، بی‌نیاز بدانند. وقتی این موضوع را با رئیس انجمن شیشه در میان نهادیم گفت: این گونه نیست. موضوعاتی مثل زمان‌بندی ممکن است مانع حضور آنها در نمایشگاه شود ولی نه‌تنها خود را از حضور بی‌نیاز نمی‌دانند بلکه استقبال می‌کنند. اگر به نمایشگاه اعتقاد نداشتند که در نمایشگاه‌های اروپایی غرفه ۲۵۰ متری نمی‌گرفتند. شرکت بزرگی مثل کاوه سالانه در بیش از ۱۵ نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها