|
کدخبر: 62022

اختصاصی گسترش‌نیوز:

خودروهایی که در چند ثانیه دزدیده می‌شوند / خلاء امنیتی کی‌لس‌ها

ورود و خروج بدون کلید به خودرو (کی‌لس) یکی از آپشن‌هایی است که امروزه روی اکثر محصولات خودروسازان وجود دارد. این آپشن در برخی خودروها امکان دزیده شدن و ورود راحت سارقان را نیز فراهم می‌کند.

گسترش‌نیوز: سارقان می‌توانند با استفاده از یک دستگاه خاص خودروهای کی‌لس را تنها در چند ثانیه به سرقت برسانند. این کار در حالتی انجام می‌شود که خودرو داخل پارکینگ قرار دارد و سیگنال‌های ریموت کنترل خودرو که داخل خانه قرار دارد به سمت آن دستگاه خاص می‌رود. در نتیجه سارق می‌تواند به راحتی در خودرو را باز و حتی آن را روشن کند. در حال حاضر سرقت خودرو در انگلستان به شدت افزایش یافته است و سال گذشته تنها ۱۰۶ هزار خودرو مورد سرقت قرار گرفت.

keyless123456.jpg

حال یک روزنامه به نام what car? بررسی روی ۷ خودروی جدید که همگی مجهز به سیستم کی‌لس هستند انجام داده و امنیت آن‌ها را از لحاظ سرقت بررسی کرده است. طبق بررسی‌هایی که در این صورت گرفته قفل خودروی دی‌اس۳ کراس‌بک را می‌توان در مدت زمان ۱۰ ثانیه باز کرد. این اتفاق برای آئودی TTRS‌ نیز رخ داده است اما تنها در حالتی که کلید خودرو به صورت فعال و در نزدیکی دستگاه سارق قرار دارد. لندروور دیسکاوری نیز یکی دیگر از خودروهایی است که در شرایط بدی قرار دارد و تنها ۳۰ ثانیه زمان لازم است تا مورد سرقت قرار بگیرد.

یک نکته در این میان وجود دارد که روی ریموت کنترل خودروهای آلمانی مانند بنز، ب‌ام‌و و آئودی سوار شده است. ریموت کنترل این خودروها اگر برای چند ثانیه حرکت داده نشود، غیر فعال خواهد شد و سیگنالی ارسال نمی‌کند. در نتیجه سارق نمی‌تواند حتی با آن‌دستگاه خاص خودرو را مورد سرقت قرار دهد. در ادامه این گزارش جدولی درباره مدت زمان لازم برای ورود و سرقت کامل خودرو آورده شده است.

newjadvaaal.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها