|
کدخبر: 48914

نوبخت خبرداد: ۲ درصد از بودجه برای سیل

به گفته نوبخت ۱۰۰ میلیارد تومان هم به ستاد بحران کشور پرداخت شد.

گسترش نیوز - هم‌اکنون مراسم رونمایی از برنامه تولید و اشتغال و اصلاح ساختار بودجه در سازمان برنامه و بودجه کشور در حال برگزاری است.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه از رونمایی برنامه اصلاح ساختار بودجه و همچنین برنامه تولید و اشتغال خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تنخواه ۵۶ میلیارد تومانی به استان‌های درگیر سیل اعطا شد. همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان هم به ستاد بحران کشور پرداخت شد.

وی افزود: براساس قانون اجازه داریم ۲درصد از سرجمع اعتبارات بودجه را برای جبران خسارات اتفاقات مترقبه و ۳ درصد هم برای پیشگیری استفاده کنیم.

نوبخت با اشاره به ادعای پوچ آمریکا مبنی بر افزودن سپاه به لیست موسوم به سازمان های تروریستی بود گفت: تکرار اتهاماتی است که به ملت بزرگوار ایران وارد کرده اند. ضمن اینکه قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه آمریکا در مرداد سال ۹۶ تصویب شد و در چارچوب این قانون اقداماتی انجام شد. سپاه امروز محبوب و مقتدر است و این را می‌توان با نگاهی به ۴۰ سال گذشته درک کرد.

سید حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فضای پرتلاطمی را در سال ۹۷ در بخش اقتصاد گذراندیم، اظهار کرد: در ساختار تصمیم‌گیری تصویر کلان اقدامات فعالانه ترسیم کردیم که شامل مدیریت منابع و مصارف بودجه، تامین حداقل معیشت، حمایت از اشتغال و تولید، مهار رشد نقدینگی و مدیریت بازار ارز بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها