|
کدخبر: 37295

موزه قهوه در تورین ایتالیا + تصاویر

شرکت معروف لاوازا، موزه‌ای را در شهر تورین ایتالیا افتتاح کرده است که به هر آنچه که به قهوه مربوط می‌شود و همچنین نحوه تولید آن می‌پردازد.

گسترش‌نیوز : اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌توانید روز خود را بدون قهوه سپری کنید، پس خوشحال باشید که اخیرا موزه‌ای در مرکز صنعتی ایتالیا، تورین باز شده است که به این نوشیدنی پرطرفدار اختصاص دارد. لاوازا، شرکت مشهور تولیدکننده قهوه، در منطقه آرورا در تورین، موزه لاوازا (Museo Lavazza) را افتتاح کرده است که مکانی عالی برای یاد گرفتن همه موارد مربوط به قهوه و تولید آن به حساب می‌آید.

این موزه از ۵ مسیر متفاوت با ۵ موضوع مختلف تشکیل شده است و بازدیدکنندگان را به دنیای قهوه می‌برد. در این محل همه آنچه که باید در مورد تولید قهوه بدانید را آموزش می‌دهند، یک بخش درباره مراسم ایتالیایی‌ها است که فضای دهه ۶۰ را نشان می‌دهد، بخشی دیگر یادآور تمام همکاری‌های خلاقانه لاوازا نظیر تبلیغات مشهور این شرکت است و بخش تعاملی ۳۶۰ درجه که یونیورس نامیده می‌شود. در نهایت می‌توانید بازدید خود از این موزه را با چشیدن یک قهوه خاص و گشتی در مغازه موزه به پایان برسانید.

یک فنجان هوشمند به نام «فنجان لاوازا» مسئولیت راهنمایی بازدیدکنندگان را به عهده دارد که می‌تواند دستگاه‌های دیجیتال را فعال کرده، محتوای چندرسانه‌ای داخل موزه را باز کند، مسیری که یک نفر در طول بازدید از موزه طی می‌کند را به ثبت برساند و در نهایت می‌توانید خاطرات جالب خود از موزه را از طریق همین فنجان هوشمند به آدرس ایمیل‌تان ارسال کنید.

بعد از بازدید از موزه، می‌توانید نگاهی به اداره‌های لاوازا بیندازید و مدیریت آنها را ببینید. دفتر مرکزی شرکت در همین مکان موزه قرار دارد، در حالی که قبلا در ۴ شهر مختلف ایتالیا پراکنده بود. بخش آرشیو شامل اسنادی از تاریخ ۱۲۰ ساله این شرکت است؛ یک محل اجتماع با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر و یک محوطه باستان‌شناسی (شرکت لاوازا در هنگام حفاری برای فونداسیون ساختمان، بقایای یک کلیسای مسیحی را پیدا کرد و آن را برای بازدید گردشگران حفظ کرد) نیز از بخش‌های دیدنی این محل محسوب می‌شود. با اینکه تورین از مقاصد گردشگری پرطرفدار ایتالیا به حساب نمی‌آید، اما با وجود این موزه باید در لیست هر گردشگری قرار بگیرد.

منبع lonelyplanet

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها