|
کدخبر: 325107

تسلا بازار خودرو را در شوک فرو برد / کاهش قیمت جهانی تسلا برای چیست ؟

بعد از کاهش قیمت‌های ایالات‌متحده، تسلا قیمت‌ها را در چین، آلمان و سراسر جهان کاهش داد.

اقتصاد تسلا بازار خودرو را در شوک فرو برد / کاهش قیمت جهانی تسلا برای چیست ؟

بعد از کاهش قیمت در ایالات‌متحده، شرکت خودروسازی تسلا قیمت‌ها را در بازارهای اصلی خود از جمله چین و آلمان نیز کاهش داده است. این اقدام به دلیل کاهش فروش و تشدید رقابت در بازار خودروهای الکتریکی، به ویژه در مقابل خودروهای برقی ارزان قیمت چین، انجام شده است.

بعد از گزارش سازنده خودروهای برقی، ایلان ماسک، که تحویل خودروهای جهانی آن در سه ماهه اول برای اولین‌بار در نزدیک به چهار سال کاهش یافته است، این کاهش قیمت اتفاق افتاد.

ماسک اظهار کرد که «قیمت‌های تسلا باید مرتباً تغییر کند تا تولید با تقاضا مطابقت داشته باشد». تسلا، رهبر بازار خودروهای برقی، بیش از یک سال پیش با کاهش شدید قیمت‌ها به بهای حاشیه سود، جنگ قیمت خودروهای برقی را برافروخت.

وب سایت رسمی تسلا نشان داد که تسلا قیمت اولیه مدل ۳ در چین را ۱۴۰۰۰ یوان  (۱۹۳۰ دلار) کاهش داد و به ۲۳۱ هزار و ۹۰۰ یوان (۳۲۰۰۰ دلار) رساند. این خودروساز در آلمان، قیمت دیفرانسیل عقب مدل ۳ خود را از ۴۲ هزار و ۹۹۰ یورو به ۴۰ هزار و ۹۹۰ یورو کاهش داد. سخنگوی تسلا اعلام کرد که در بسیاری از کشورهای دیگر  اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز کاهش قیمت وجود دارد. این خودروساز قیمت خودروهای مدل Y، مدل X و مدل S خود را در آمریکا ۲۰۰۰ دلار کاهش داد.

ماسک سفر برنامه ریزی شده خود به هند را به تعویق انداخت که قرار بود با نخست وزیر نارندرا مودی دیدار کند و به تعهداتش در تسلا اشاره کرد. رویترز روز شنبه گزارش داد که این سفر اعلام برنامه‌هایی برای ورود تسلا به بازار جنوب آسیا است.

طبق گزارش رویترز، ماسک دوشنبه گذشته گفت که تسلا بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج خواهد کرد زیرا این خودروساز برای اولین کاهش سالانه تحویل خود آماده می‌شود. سهام تسلا در سال جاری تاکنون ۴۰.۸ درصد کاهش یافته است.

زمانی که شرکت تسلا در سال ۲۰۱۵ کراس اوور سایز متوسط مدل X‌ را روانه بازار کرد، این خودرو تمام الکتریکی نوین با انتقادات فراوانی مواجه شد؛ اما همانند گذشته دیری نپایید که یک محصول دیگر از برند تسلا در سگمنت خودروهای تمام الکتریکی تولید انبوه، به نوعی به عنوان مرجع معتبری از مجموع استانداردهای مورد نیاز یک کراس اوور نوین شناخته شد.

مدل X ‌به عنوان یک کراس اوور تمام الکتریکی نیمه لوکس همچنان نسل اول خود را بر خط تولید شرکت نسبتا کوچک تسلا تجربه می‌کند.

مدل ایکس که بسیاری از افراد آن را به اشتباه X خالی صدا می‌زنند، درست همانند سایر مدل‌های تسلا توسط سرطراح نسبتا جوان ۵۳ ساله آلمانی این شرکت، یعنی فرنس وُن هولتزهاوزن طراحی شد. در نتیجه جای تعجب ندارد که از دیدگاه طراحی، مدل X هم از زبان طراحی مشترک سایر محصولات این برند الهام بگیرد.

آنچه مدل X را در نمای خارجی خاص و منحصر به فرد می‌سازد، ضریب درگ استثنایی ۰.۲۴، سادگی، اختصار و مینیمال گرایی است. خودرویی که ابعاد تپل بدنه آن جلوه چندان خاصی از خود بروز نمی‌دهد تا زمانی که درهای عقب این خودرو باز کنید.

منبع: ایسنا
  • امام علی ارسالی در

    احتمالا ایران خودرو و سایپا جاشو گرفتن

  • علی/کرمانشاه ارسالی در

    دولت بیش از ۴۰ سال است که خودروهای بی‌کی فیت‌وغیراستاندارد وگرانقیمت دو خودرو ساز داخلی رابه مردم تحمیل کرده بطوری که گوی ی دولت حافظ منافع این دو مافیای خودروساز داخلی است نه ۹۰ میلیون ایرانی که خودروه ای غیراستاندارد وگرانقیمت وپرمصرف‌سوخت ر ا به آنها تحمیل میکنند،لااقل خودرو های ت سلا برقی،بنزینی که کمتراز ۴لیتربنزین در 100کیلومتر پیمایش بصورت ۲طرفه مصرف می‌کن د و قیمت آن کمتراز خودروهای بی‌کیفیت‌ وپ رمصرف سوخت باتکنولوژی ۵۰سال‌گذشته فرانسه واز رده خارج‌شده است وحدودا"۳برابر خودرو های استاندارد یورو مصرف سوخت دارد وآلوده کننده محیط زیست و نابودی منابع م لی سوخت است که همین مقوله سوخت اگر به دو لت برگردد می‌تواند چندین‌برابر بازدهی ای ن خودرو سازهای بی‌انصاف‌وطماع‌ رابه خزان ه دولت برگرداند وهزینه سرانه درمان پزشکی کشور را تعدیل کند دولت درحال حاضر میلیا ردها هزینه درمان بیماری های آلودگی هوای کشور که توسط خودروهای غیراستاندارد وفرسو ده داخلی ایجاد شده می‌پردازد،منافع ملی د ر گرو حمایت از اکثریت مردم‌کشوراست نه حم ایت از چندشرکت خودرو ساز غیراستاندارد و زیانده که منابع ملی کشوررا صرف زیان‌های انباشته چند هزارمیلیاردی چند خودروساز بی ‌کفایت‌وناتوان وگرانفروش داخلی کرد که حت ی توان تامین تقاضای خرید مردم راندارند و ۴۰سال مردم را درصف فروش‌نگه‌داشته وحقیرا نه تولیدات خودرا به دلالان حاشیه بازارمی کنند.واقعا جای تاسف است برای مسئولین بی‌ کفایت صنعت‌وتجارت که نتوانسته در این مدت خودروسازی را اصلاح و بروز نمایند و باعث لااقل این همه مرگ تصادفات جاده‌ای جلوگی ری‌کنندوازمصرف‌بالای سوخت‌و حیف ومیل سوخ ت بیت‌المال جلوگیریری کنند وهزینه ناتوان ی و بی‌کفایتی خودروسازها را از جیب مردم برداشت نکنند این حق‌الناس است ومردم قطعا حلال نمی‌کنند وآن‌دنیا گریبان شما را می ‌گیرند.

  • مومنی ارسالی در

    خوب معلومه چرا قیمتهاشو‌کاهش داده.
    دیده تو کیفیت نمیتونه با محصولات ایران‌خودرو و سایپا رقابت کنه، گفته بزار با کاهش قیمت روشونو کم کنم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها