|
کدخبر: 92287

گسترش‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت صنعت و بازار خودرو با وجود کرونا

کروناویرسو تقریبا تمام خودروسازان دنیا را درگیر خود کرده و هر یک از کارخانجات تصمیمات مختلفی برای مقابله با این ویروس می‌گیرند.

گسترش نیوز: گسترش جهانی ویروس کرونا تاکنون تاثیرات مختلفی بر کل دنیا و صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو گذاشته است. تولید خودرو در بسیاری از کارخانه‌ها متوقف شده ضمناین که سهام خودروسازان در بورس نیز افت پیدا کرده است. تقریبا اکثر بنگاه‌های فروش خودرو با ضرر مواجه شده‌اند و فروش به صورت کلی افت پیدا کرده است.در این میان برخی از خودروسازان تلاش می‌کنند به جای تولید خودرو محصولات بهداشتی مانند ماسک تولید کنند و هر کی به کادر درمانی کشور خود کمکی داشته باشند. طی چند روز اخیر اتفاقات مختلفی چه در حوزه صنعت خودرو و چه در خصوص نمایشگاه‌های این حوزه افتاده است. در ادامه یک جمع‌بندی کلی از تاثیرات کرونا بر حوزه خودرو در جهان آورده‌‌ایم.

coronaauto3.jpg

. رون دنیس رئیس پیشین مکاران ابتکار عملی به خرج داده و یک میلیون وعده غذایی برای کارکنان خط مقدم سازمان NHS که در زمینه بهداشت و مراقبت از بیماران فعالیت می‌کنند تهیه کرده است. این طرح با هزینه یک میلیون پوند بودجه از محل صندوق خیریه دنیس صورت گرفته است. ماد غذایی نیز توسط شرکتی با نام تسکو تهیه شده و برای شروع آن را به بیمارستان جان رادکلیف تحویل داده‌اند.

. فروش خودروهای جدید انگلیس در ماه مارس ۴۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته افت پیدا کرده است. همه‌گیری کروناویروس به نوعی تاثیر قابل توجهی بر صنعت و بازار خودرو در انگلستان گذاشته است. طبق گفته مقامات وضعیت در آلمان نیز تقریبا مشابه است و فروش خودرو در این کشور نیز ۳۸ درصد نسبت به سال قبل با کاهش مواجه شده است.

. گروه ب‌ام‌و در سه ماه نسخت امسال ۴۷۷ هزار ۱۱۱ خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده است. این خودروها البته علاوه بر ب‌ام‌و شامل رولزرویس و محصولات مینی نیز می‌شود چرا که در زیرمجموعه گروه ب‌ام‌و قرار دارد. میزان فروش این گروه خودروساز در سه ماه نخست امسال نسبت به سال ۲۰۱۹ رقم ۲۰.۶ درصد کمتر بوده است. بنابراین کرونا گریبان ب‌ام‌و را نیز گرفته است هرچند که مقامات ب‌ام‌و گفته‌اند که فروش در ماه مارس کمی بهبود یافته است. این نکته را باید گفتکه فروش محصولات این برند در اروپا ۱۸.۳ درصد کاهش داشته است.

. نمایشگاه خودروی بیجینگ پکن که قرار بود این ماه برگزار شود به ماه سپتامبر منتقل شد.

. برند هیوندای در انگلیس پوشش وارانتی خودروها را ۱۵۰۰ مایل یا ۳ ماه بیشتر اضافه کرد.

. شرکت جگوار لندرور برای محافظت کادر درمان انگلستان تولید ماسک را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت قصد دارد به صورت هفتگی ۵ هزار ماسک را به تولید برساند.

. تویوتا و لکسس بدون توجه به سن خودرو امداد جاده‌ای برای تمام محصولات خود به صورت رایگان در نظر گرفته‌اند و این ابتکار تا زمان پایان کرونا ادامه خواهد داشت.

. پژو سیتروئن و دی اس نیز برنامه امداد جاده‌ای رایگان در اختیار تمام کادر درمانی بیمارستان‌ها قرار داده‌اند.

. فورد انگلیس برای کمک به کارمندان مراقبت های بهداشتی ، مقامات محلی ، خیریه ها و داوطلبان گام های بسیاری برداشته است. این خودروساز ۱۷۰ وسیبه نقلیه خود را به کارکنان مختلف قرض داده است تا نحوه رفت و آمد به صورت راحت‌تری باشد.

. فولکس واگن تعلیق تولید را در کارخانه های آلمانی خود تا پنج روز تمدید کرده است و می گوید این تصمیم در درجه اول به دلیل کاهش شدید تقاضا برای خودروهای جدید و مشکلات زنجیره تأمین است.

. لامبورگینی تولید ماسک را در کارخانه سنت آگاتا آغاز کرده است تا به کارکنان بخش درمان در ایتالیا کمک کند.

منبع: www.autocar.co

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها