|
کدخبر: 43769

رونمایی‌های جذاب در اتوشو ۲۰۱۹ دیترویت + جزئیات

نمایشگاه‌های خودرویی هر ساله در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود. در کشور آمریکا نیز نمایشگاه‌های خودرو مختلفی برپا می‌شود و نمایشگاه خودرو در دیترویت در حال برگزاری است. در این نمایشگاه خودروسازان مختلف به رونمایی از محصولات جدید خود پرداخته‌اند که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه خودرو دیترویت به صورت سالیانه در کشور آمریکا با فعالیت خود، خودروسازان و علاقه‌مندان خودرویی را جذب می‌کند. این نمایشگاه از تاریخ ۱۹۰۷ میلادی کار خود را آغاز کرد و امسال نیز سه روز از برگزاری آن گذشته است. بنابراین شاهد اخبار مختلفی از این نمایشگاه هستیم که در آن خودروسازان مختلف اقدام به رونمایی از محصولات جدید خود کرده‌اند. تنها نکته منفی در مورد این نمایشگاه این است که خودروسازان آلمانی از جمله ولوو، پورشه،‌ لندروور، جگوار، مرسدس‌بنز، آئودی و ب‌ام‌و حضور ندارند و تنها فولکس‌واگن از بین برندهای آلمانی شرکت کرده است. در ادامه نوشتار به معرفی و بررسی برخی از خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه می‌پردازیم.

فورد ماستنگ شلبی GT۵۰۰

با توجه به این که نمایشگاه خودرو مورد نظر در دیترویت آمریکا در حال برگزاری است انتظار می‌رود خودروسازان آمریکایی حضور پر قدرتی داشته باشند. مدل ۲۰۲۰ ماستنگ شلبی GT۵۰۰‌ در این نمایشگاه رونمایی شد. طبق گفته‌های سازنده، این خودرو احتمالا از پیشرانه ۵.۲ لیتری ۸ سیلندر سوپرشارژ که با نام درنده خوانده می‌شود بهره می‌برد. لازم به ذکر است که این پیشرانه بیش از ۷۰۰ اسب بخار توان را ارائه می‌دهد. رقابت گسترده‌ای میان سه خودروساز آمریکایی یعنی فورد، شورولت و داج در زمینه ساخت خودروهای عضلانی وجود دارد بنابراین فورد برای پیشی گرفتن از داج چلنجر هلکت ردآی نیاز به بیش از ۷۹۷ اسب بخار توان دارد. یکی از نکات جالب اینجاست که بر روی پیشرانه فورد جمله « دست‌ساز با افتخار » نوشته شده است.

SHELBYGT500-1.jpg

SHELBYGT500-2.jpg

SHELBYGT500-3.jpg

SHELBYGT500-4.jpg

فولکس‌واگن پاسات

فولکس‌واگن تنها شرکت‌کننده آلمانی حاضر در نمایشگاه خودرو دیترویت است و با توجه به این مسئله سعی دارد محصولات خود را به رخ رقیبان بکشد. شاید بنوان گفت سدان پاسات یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند به شمار می‌رود. فولکس‌واگن در نمایشگاه امسال از مدل ۲۰۲۰ رونمایی کرده است. پیش از این چهره پاسات کمی ساده بود اما حال فولکس‌واگن کمی روح اسپرت به آن اضافه کرده است به خصوص رینگ‌های جدید این خودرو با طراحی منحصر به فرد به شدت خودنمایی می‌کند. پاسات در نسخه جدید به پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با حداکثر توان ۱۷۴ اسب بخار بهره می‌برد.

PASSAT-1.jpg

PASSAT-2.jpg

PASSAT-3.jpg

فورد اکسپلورر

برند فورد با دست پر به نمایشگاه خودرو دیترویت آمده است. از جمله دیگر محصولاتی که از این خودروساز آمریکا در نمایشگاه می‌توان مشاهده کرد مدل ۲۰۲۰ اکسپلورر است. فورد علاوه بر توجه به ساخت خودروهای عضلانی، تمرکز خاصی بر روی ساخت شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها دارد. اکسپلورر ۲۰۲۰ در بخش فنی از پیشرانه ۲.۳ لیتری توربو چهارسیلندر با حداکثر توان ۳۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۲۰ نیوتن.متر بهره می‌برد. این نخسه مربوط به نمونه استاندارد است اما با این وجود نسخه دیگری با پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر و حداکثر توان ۳۶۵ اسب بخار در دسترس است. خودرو مورد نظر از گیربکس ۱۰ سرعت اتوماتیک بهره می‌برد و امکان سفارش خودرو با سیستم چهارچرخ متحرک نیز وجود دارد.

EXPLORER-1.jpg

EXPLORER-2.jpg

هیوندای النترا GT N

شاید با مشاهده النترا هاچ‌بک به یاد مدل I۳۰‌ بیفتید. مدل I۳۰N در بازار ایالت متحده آمریکا در دسترس نیست و هیوندای حال از تیپ اسپرت هاچ‌بک جذاب النترا در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی کرده است. این خودرو در حقیقت جایگزین ELANTRA GT SPORT‌ می‌شود و تغییراتی در برخی از بخش‌های آن ایجاد شده است. این تغییرات به بخش‌هایی از جمله شاسی، پیشرانه و یک سری از موارد ظاهری از جمله سپر و رینگ‌ها مربوط می‌شود. پیشرانه این خودر از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با حداکثر توان ۲۰۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۴ نیوتن.متر است. گیربکس نیز به صورت انتخابی توسط مشتری می‌تواند به صورت ۶ سرعت دستی یا ۷ سرعت دوال کلاچ اتوماتیک باشد. قیمت این خودرو ۲۴ الی ۲۵ هزار دلار با توجه به مشخصات فنی متغییر خواهد بود.

ELANTRAGTN-1.jpg

ELANTRAGTN-2.jpg

ELANTRAGTN-3.jpg

داج رم ۱۵۰۰

برند داج نیز از جمله برندهایی است که تبحر خاصی در ساخت پیکاپ‌ها دارد. داج در نمایشگاه خودرو دیترویت از پیکاپ جدید خود یعنی رم ۱۵۰۰ با مدل ۲۰۱۹ رونمایی کرد. ظاهر رم در مدل ۲۰۱۹ نه تنها در بخش داخلی بلکه در خارج خودرو نیز دچار تغییر شده ضمن این که وزن خودرو نسبت به قبل کاهش یافته و در بخش‌های مختلف بهبود ایحاد شده است. داج برای مدل ۲۰۱۹ رم پیشرانه ۶ سیلندر با حداکثر توان ۳۰۵ اسب بخار در نظر گرفته است ضمن این که یک نمونه ۸ سیلندر ۳۹۵ اسب‌ بخاری نیز در دسترس است. در حال حاضر اطلاعات خاصی در خصوص قیمت رم جدید منتظر نشده است و باید منتظر تصمیمات شرکت فورد در این خصوص ماند.

RAM-1.jpg

RAM-2.jpg

RAM-3.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها