|
کدخبر: 34707

پرواز با نقص فنی غیرممکن است

ادعای یک خلبان مبنی بر انجام برخی پروازها در کشور با وجود نقص فنی هواپیما، در روزهای اخیر خبرساز شده است.

گسترش‌نیوز: ادعای یک خلبان مبنی بر انجام برخی پروازها در کشور با وجود نقص فنی هواپیما، در روزهای اخیر خبرساز شده است. امین امیرصادقی که مهمان برنامه «حالا خورشید» بود ادعا کرد در یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشور، یک هواپیما بدون ترمز شماره ۳ چند هفته در حال پرواز بوده است! وی همچنین ادعا کرد برخی ایرلاین‌های کشور خلبانان را مجبور می‌کنند با هواپیمایی که نقص فنی دارد پرواز کنند!

parvaznaghs.jpg

امیرناصر اخوان، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از مدیران پیشین صنعت هوانوردی کشورمان در واکنش به این مسئله به « گسترش‌نیوز » گفت: با نقص فنی نمی‌توان پرواز انجام داد و چنین کاری برای همه افرادی که در انجام یک پرواز دخیل هستند مسئولیت دارد.

اخوان تاکید کرد: در صنعت هوایی نمی‌توان دستوری عمل کرد و همه فعالیت‌ها در این صنعت بر اساس آیین‌نامه و دستورالعمل است.

او ضمن غیرممکن دانستن پرواز یک خلبان با هواپیمای دارای نقص فنی گفت: اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد عجیب و نادرست و ضربه‌ای به صنعت هوانوردی کشور است. اگر این مسئله انعکاس برون‌مرزی داشته باشد ممکن است خارجی‌ها دیگر اجازه ندهند هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌هایشان نشست و برخاست داشته باشد زیرا این شائبه پیش می‌آید که در صنعت هوانوردی ایران، عملکرد بر مبنای دستور بوده و امکان سانحه زیاد است.

اخوان تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و پروازها نظارت می‌کند تا مقررات سلسله مراتبی اعمال شود یعنی از تکنسین پرواز گرفته تا مدیریت، قانون در بخش‌های مختلف اجرا شود.

این کارشناس پیشکسوت صنعت هوانوردی با عجیب دانستن ادعای خلبان صادقی گفت: وی ادعا می‌کند که نقص را دیده و او هم پرواز کرده اما این انتقاد به او مطرح است که چرا با وجود آگاهی به نقص فنی پرواز کرده است. درواقع خود او نیز در این تخلف سهم دارد؛ هرچند کسی که دستور داده نیز مقصر است و هر دو باید پاسخگو باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اشتباه بودن پرواز با آگاهی از نقص فنی گفت: صنعت هوانوردی صنعتی است که اساس آن بر ایمنی و رعایت قوانین به طور سلسله مراتبی است و در آن نمی‌توان درباره نقص فنی اغماض کرد، بنابراین اگر خطایی به این شکل رخ دهد، نمی‌توان آن را به کل صنعت تعمیم داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها