|
کدخبر: 32886

مدیرعامل قشم ایر در گفت‌وگو با گسترش:

برای پروازهایتان این ایرلاین‌ها را انتخاب کنید

اگر به دنبال پروازی راحت و مطمئن هستید در انتخاب ایرلاینتان به این مشخصات دقت کنید.

گسترش‌نیوز: صنعت حمل‌ونقل هوایی به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه نقش به‌سزایی در اقتصاد کشور و زندگی مردم داراست. در همه جای دنیا انتخاب یک ایرلاین مناسب إلمان‌هایی دارد که مسافران براساس آن موارد دست به انتخاب می‌زنند. البته باید گفت این إلمان‌ها در ایران با کشورهای مختلف تا حدودی متفاوت است؛ اما نکته‌ای که در میان همه جا مشترک به نظر می رسد این است که لاکچری‌ها در همه جای دنیا خواهان برترین برند با بیشترین نرخ هستند حتی اگر این ایرلاین های برند فقط پول اسمشان را بگیرند و از کیفیت بالا برخوردار نباشند.

إلمان‌های مهم در انتخاب ایرلاین

محمود شکرآبی به خبرنگار گسترش گفت: در تمامی دنیا نخستین مشخصه برای انتخاب یک ایرلاین خوب «مشتری‌مداری» است. نحوه سرویس‌دهی، رضایت مشتری از برخورد کارکنان و مدیریت شرکت هواپیمایی و ازجمله این موارد است.

وی افزود: مشخصه مهم دیگر در انتخاب ایرلاین توسط مسافران «وقت‌شناسی» آن ایرلاین است؛ همچنین (امکانات‌دهی هواپیما (مجله، ویدئو، کترینگ و...) از جمله موارد تاثیرگذار در انتخاب هستند.

مدیرعامل شرکت قشم‌ایر تصریح کرد: «قیمت» نیز در انتخاب یک ایرلاین حرف اول را می‌زند. در ایران بیشتر مسافران قبل از هر چیز به نرخ آن شرکت هواپیمایی برای انتخاب دقت می‌کنند؛ این در حالی است که در کشورهای اروپایی این چنین نیست.

شکرآبی تشریح کرد: البته در ایران هم، مسافران لاکچری هستند که ایرلاین‌های خاص را برای پرواز انتخاب می‌کنند و نرخ برایشان آنچنان مهم نیست. این افراد به دنبال خدمات اختصاصی و راحتی هستند تا با کمترین استرس به مقصد خود برسند.

از این رو برای سرویس‌دهی به این قبیل افراد حدود ۶ ماه است که سی‌آی‌پی در فرودگاه مهرآباد (ترمینال ۱) شروع به کار کرده است.

وی اضافه کرد: از این رو مسافرانی که در ایران به دنبال پروازهای لاکچری هستند باید از این سی‌آی‌پی استفاده کنند.

gheshmair.jpg

برندینگ حرف اول را در انتخاب ایرلاین‌ها می‌زند

مدیرعامل قشم‌ایر اظهار کرد: افرادی که نرخ ایرلاین برایشان آنقدر مهم نیست معمولاً دنبال شرکت‌های هواپیمایی برند هستند.

وی تاکید کرد: لوفت‌‌هانزا، KLM، دلتا در امریکا، ایرکانادا از جمله شرکت‌های هواپیمایی مشهور و برند خارجی هستند که طرفداران زیادی دارند.

شکرآبی تصریح کرد: نکته مهم در شرکت‌های هواپیمایی برند این است که اگر آنها خدمات ضعیف هم ارائه دهند باز مشتریان خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال ایرکانادا با اینکه سرویس‌دهی و کترینگ عملکرد ضعیفی دارد اما هنوز هواداران خاص خود را داراست.

مدیرعامل این شرکت هواپیمایی بیان کرد: در ایران هم مسئله برندینگ بسیار مهم است و این مسئله را آژانس‌های هواپیمایی به خوبی می‌دانند و قبل از هر چیز ایرلاین‌های برند را خودشان به مشتری پیشنهاد می‌کنند.

ایرلاین‌های ایرانی فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارند

شکرآبی بیان کرد: متأسفانه به علت شرایط خاص تحریم‌ها ایرلاین‌های ایرانی هنوز فاصله زیادی با ایرلاین‌های خارجی دارند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز سطح دانش و فناوری هواپیماهای ما در سطح ایرلاین‌های خارجی نیست. از این رو باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

به ایرلاین‌های ایرانی تسهیلات داده نمی‌شود

مدیرعامل قشم‌ایر تشریح کرد: درحال‌حاضر هواپیماهای زیادی با عمر زیاد در ایران وجود دارند که جایگزینی آنها نیازمند کمک‌های نقدی دولت است؛ کاری که کشورهای دیگر برای حمایت از شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌دهند. متأسفانه در کشور ما هیچ تسهیلاتی تاکنون به شرکت‌های هواپیمایی داده نشده است.

شکرآبی تصریح کرد: در شرایط تحریم ممکن است اوضاع بدتر هم بشود. مسئله افزایش عوارض خروج و نوسانات ارزی نیز معضل دیگری است که بر ورود و خروج مسافران اثر می‌گذارد و کاهش مسافران را در پی دارد که این به ضرر ایرلاین‌های داخلی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها