|
کدخبر: 32827

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با گسترش:

جولان خودروهای تک ستاره در تهران

خودروهای تک ستاره به لحاظ ایمنی در سطح پایین و غیر استاندارد هستند.

گسترش نیوز: مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ۸ ماه پیش اعلام کرد اگر در کیفیت خودروهای تک ستاره تغییری ایجاد نشود این خودروها دیگر امکان تولید نخواهند داشت؛ او این قول را داد که حداقل سطح کیفی خودروهای تولیدی در سال ۹۷ دو ستاره خواهد بود. این در حالیست که با وجود تمام الزامات در ارتقاء کیفیت هنوز اتفاقی در تولید این محصولات ایجاد نشده و خودروهای تک ستاره به قوت خود باقی هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به خبرنگار گسترش گفت: متأسفانه هنوز خودروهای تک ستاره در ایران تولید می‌شوند؛ پراید، سمند، پژو۴۰۵ و... از جمله این خودروها هستند که در سطح شهر به کرات یافت می‌شود.

سعید موتمنی تأکید کرد: این خودروهای تک ستاره غیر استاندارد هستند و به لحاظ ایمنی در سطح پایینی قرار دارند.

وی تصریح کرد: باید بر روی خودروهای تک ستاره بیشتر کار شود تا تولید این خودروها نیز با کیفیت بیشتری انجام پذیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اظهار کرد: رنوساندرو از محصولات شرکت پارس خودرو با رنج قیمتی ۵۰ تا۶۰ میلیون تومان توانسته عنوان خودروی ۴ ستاره را کسب نماید.

موتمنی ادامه داد: پژو ۲۰۶ ایران خودرو، تندر ۹۰ پارس خودرو، در بین خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی، برلیانس H۳۳۰ تولید پارس خودرو در میان خودروهای ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی، چانگان CS۳۵ تولید سایپا کاشان در بین خودروهای ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومانی، از جمله خودروهایی هستند که موفق به دریافت ۳ ستاره کیفیت شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این ستاره‌ها بر حسب مشخصات فنی، کیفیت موتور و قطعات، رنگ بدنه، کیفیت لاستیک و... به خودروها داده می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو متذکر شد: هرچه سطح نرخ خودرو‌ها بالاتر می‌رود شاخص‌های کنترلی سختگیرانه‌تر می‌شود.

موتمنی یادآور شد: متأسفانه خودروهای ما به بالاترین سطح کیفی که به آن دسترسی پیدا کرده‌اند ۴ ستاره بوده؛ این در حالیست که حداکثر ستاره تعیین شده برای خودرو‌ها ۵ ستاره است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها