|
کدخبر: 58933

رئیس هیات مدیره یک شرکت‌ مهندسی؛

مهندسی معکوس راه‌گشای معدن نیست!

رئیس هیات مدیره یک شرکت مهندسی گفت: مهندسی معکوس راه‌گشای معدن نیست. چرا که با این روش در بهترین حالت تنها می‌توان شصت درصد از صنعت و ماشین‌آلات صنعتی و معدنی را تولید کرد.

گسترش‌نیوز: آرش افتخاری رئیس هیات مدیره شرکت آترین اشتاد در گفت وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی می‌توانند بدون کپی برداری و مهندسی معکوس در صنعت و تکنولوژی صنایع معدنی پیشرفت کنند.

افتخاری افزود: مهندسی معکوس راه‌گشای معدن نیست. چرا که با این روش در بهترین حالت تنها می‌توان شصت درصد از صنعت و ماشین‌آلات صنعتی و معدنی را تولید کرد.

artineshtad.jpg

وی با اشاره به توانمندی مهندسان و جوانان ایرانی گفت: ما نباید توانمندی جوانان خود را دست کم بگیریم. هرجا میرویم سخن از مهندسی معکوس و بومی سازی است. ایرانی‌ها خوشبختانه ذهن بازی دارند و توانمندی طراحی بالایی دارند و می‌توانیم با استفاده از توانمندی‌ها خود تولید کنیم. و نیازی به مهندسی معکوس و به سخن برخی مدیران دولتی بومی‌سازی نداریم.

این مدیر شرکت تولیدی در ادامه افزود: مهندسی معکوس و بومی سازی در ذهن برخی برابر است. چین یک کشور پویایی در زمینه مهندسی معکوس و بومی سازی است. تمام محصولات دنیا را کپی کردند و از محصولی که تولید می‌کنند دانش کافی ندارند. این بازتاب مهندسی معکوس است. در دنیا باید نوآوری داشته باشیم و تکنولوژی داشته باشیم.

افتخاری گفت: مدیران ما باید به دنبال تکنولوژی باشند نه مهندسی معکوس. نمونه بسیاری از دستگاه‌هایی که در شرکت‌های ایرانی وجود دارد ساخت خود ایران و با نوآوری مهندسان ایرانی است.

وی درر ادامه با اشاره به محصولات شرکت خود گفت: برای واردات برخی محصولات و قطعات از کشورهای دیگر با مشکلات بسیاری روبرو بودیم. یکی از مهمترین آن‌ها خدمات پس از فروش و مشکلات بانکی بود. برخوردهای ناشایست نیز با توجه به شرایط تحریم وجود داشت. اکنون با ساخت محصولات بر اساس دانش فنی مهندسان ایرانی علاوه بر خودکفایی کشور در بخشی از صنعت هرچند کوچک، از خروج ارز نیز جلوگیری کردیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها