|
کدخبر: 52412

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز؛

اوضاع ماشین‌آلات راه‌سازی وخیم است!

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منظور از ماشین‌آلات راه‌سازی کامیون است، بله ما در تولید ماشین‌آلات راه‌سازی به شکل تقریبی خودکفا هستیم.

گسترش‌نیوز : راهسازی یکی از پروژه‌هایی است که علاوه بر زمان‌بر بودن، هزینه‌بر است. زیرساختی بودن موضوع راهسازی از جمله موضوعاتی است که حتی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مورد توجه است.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته همزمان خردادماه امسال در کرمان برگزار می‌شود، نمایشگاه‌ها فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و چالش‌هاست. ماشین‌آلات راهسازی یکی از محور‌های نمایشگاه کرمان با مشکلات و فراز و فرود‌های بسیاری روبه‌روست.

علیم یارمحمدی، نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نمایشگاه‌بین‌الملی کرمان در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: نمایشگاه‌ها باید محلی برای ارائه محصولات با کیفیت داخلی باشد، درحال‌حاضر با توجه به آنکه ماشین‌آلات راه‌سازی از خارج از کشور وارد می‌شود، این نمایشگاه‌ها بیشتر عرضه‌کننده محصولات و برند‌های خارجی هستند

yarmohamadi.jpg

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛ حال ماشین‌آلات معدنی ایران چگونه است؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که با توجه به نظر برخی از کارشناسان و دولت‌مردان ما در زمینه تولید ماشین‌آلات راهسازی ۸۰ درصد خودکفا هستیم، آیا تصدیق می‌فرمایید، گفت: اوضاع ماشین‌آلات ماشین‌سازی وخیم است. اگر منظور از ماشین‌آلات راه‌سازی کامیون است، بله ما در تولید ماشین‌آلات راه‌سازی به شکل تقریبی خودکفا هستیم اما ماشین‌‌‌‌‌‌آلات ماشین سازی طیف وسیعی از ماشین‌آلات سبک و سنگین از کامیون، لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی تا گریدر و کمپرسی و میکسر و..را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گستر‌ش‌نیوز؛ برگزاری دو رویداد معدنی بین‌المللی در کرمان

وی در پاسخ به این پرسش که ماشین‌آلات عمرانی بیشتر از کدام کشور‌ها وارد می‌شود، گفت: ماشین آلات‌ راه‌سازی قدیمی است. پیش‌تر از کشور‌هایی همچون ژاپن، چین وارد می‌شد، اما در حال حاضر واردات وجود ندارد. در حقیقت این طور باید بگوییم از آنجایی که بودجه‌ چندانی برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته نشده‌است، بخش عمرانی کشور حرکت نمی‌کند و به تبع آن ماشین‌آلات نیز وارد نمی‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که راه حل مشکلات کنونی را چه می‌دانید، گفت: باید ماشین‌آلات راهسازی که در داخل کشور تولید نمی‌شود با تسهیلات و مشوق‌های خاصی به کشور وارد شود. این واردات می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

نماینده مردم زاهدان در ادامه افزود: باید برای مناطقی که نیاز به ماشین‌آلات ماشین‌سازی برای فعالیت‌های عمرانی دارند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت پوشش خبری دو رویداد بین‌المللی کرمان شامل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته را برعهده دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها