|
کدخبر: 47485

عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان در گفت‌و گوی اختصاصی با «گسترش‌نیوز»:

اگر پول دارید بی‌درنگ خانه بخرید

عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان تهران گفت: اگر پول دارید بی‌درنگ خانه بخرید قطعا به نفع شماست، البته باید این خرید با دقت عمل همراه باشد چون خانه ارزان نمی‌شود.

گسترش‌نیوز: ‌تحولات بازار مسکن در ۱۱ ماهه گذشته سال جاری نشان از افزایش بیش از ۸۰ درصدی قیمت مسکن دارد. افزایش قیمتی که تمام معادلات ذهنی بسیاری از مستاجران در شرف خانه‌دار شدن را بر هم زد. این افزایش نه تنها در مسکن بلکه کالاهای اساسی و نیاز‌های اولیه شهروندان را نیز در برگرفته‌است.

با شروع نیمه دوم اسفند تمام حواس‌ها پرت عید و سال جدید است اما بسیاری هنوز در تردید خرید خانه هستند، خرید شتابزده درباره یک پیراهن و تا حدی در مورد یک خودرو شاید به ضرر منجر شود اما در ارتباط با مسکن این شتاب‌زدگی تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت. برخی با قیاس افزایش قیمتی که در بازار کالا وجود دارد معتقدند بازار مسکن برای سال آینده رشد نجومی را تجربه خواهد کرد و تصمیم به خرید می‌گیرند.

khazaiimaskan.jpg

جعفر خزائعی سرچشمه، عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان تهران و کارشناس بازار مسکن در ارتباط پیش‌بینی نرخ مسکن در نیمه‌ دوم گفت‌و گو با «گسترش‌نیوز» مطرح‌کرد: افزایش نرخ وحشت‌ناکی در زمینه نیاز‌های اولیه مردم را در ماه آخر سال شاهد هستیم و شتابزدگی در امر مسکن نیز ناشی از این تحولات است اما اینکه مسکن در نیمه دوم اسفند رشد نجومی داشته باشد، بعید است دلیل آن نیز این است که ما سونامی نرخ را در سال ۹۷ داشته ایم، سونامی که بعد از ۶ سال اتفاق افتاد. از سال ۹۲ تا سال ۹۷ بازار مسکن ثبات نسبی داشت و در سال ۹۷ به یکباره ۸۰ تا ۹۰ درصد رشد در بخش مسکن رخ داد.

مسکن ارزان نمی‌شود

وی با بیان این موضوع که افزایش نرخ مسکن در آغاز سال جدید طبیعی است گفت: بازار مسکن همچون بازار مرغ و گوشت نیست که کشش دو برابر شدن مجدد را داشته باشد. سال ۹۸ نیز این افزایش نرخ در مسکن وجود خواهد داشت اما در حدود ۲5 درصد. مسکن ارزان نمی‌شود اما اینکه افزایش نرخ برای نیمه اول سال ۹۸ چگونه است باید گفت به هیچ وجه افزایش نرخ شدید نخواهیم داشت.

خزائعی سرچشمه در ارتباط با دلایل افزایش قیمت مسکن افزود: از لحاظ آماری نیاز داریم سالانه۷۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار مسکن جدید داشته باشیم که صاحبان آن‌ها شامل زوج‌های جوان و مستجران و متارکه‌کنندگان است. اما شاهد آن بودیم که ساخت‌و ساز مسکن در این سال‌ها ضعیف بود پیش‌بینی شوک قیمتی مسکن نیز دور از ذهن نبود چناچه من پیش‌تر از آن با عنوان سونامی قیمت مسکن از آن یاد‌کرده بودم.

وی در آخر گفت: اگر پول دارید بی‌درنگ خانه بخرید قطعا به نفع شماست، البته باید این خرید با دقت عمل همراه باشد چون خانه ارزان نمی‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها