|
کدخبر: 42532

برگزاری جشنواره‌ای از نوع نتیجه‌گرا

محبوبه ناطق/ روزنامه نگار

nategh-m.jpg

گسترش نیوز : سالانه جشنواره‌های متعددی در سطح کشور برگزار می‌شود که عمده آنها از سوی شرکت‌های تبلیغاتی است.

این شرکت‌ها با مراجعه به واحدهای تولیدی یک رسته یا یک بخش و با شناسایی فرصت‌هایی که در معرفی این واحدها وجود دارد، تولیدکنندگان را ترغیب به معرفی و حضور در این همایش‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های جانبی آن کرده و در مرحله بعد، از آنها می‌خواهند هزینه حضور در این دورهمی‌ها را پرداخت کنند. نقطه عطف این جشنواره‌ها و همایش‌ها، معرفی واحدهای برتر است، البته با چاشنی حضور مقامات و مسئولان بالارتبه، درحالی که هیچ مکانیسمی برای انتخاب برترین‌های آن رسته تولیدی و شغلی به شرکت‌کنندگان در این همایش‌ها معرفی نمی‌شود.

این کسب و کار تازه چنان در برخی مواقع موفق عمل می‌کند که کک اشتیاق برگزاری جشنواره و همایش و کسب امتیازات و رانت‌ها و درآمدهای ناشی از قبل آن به تن افراد حقوقی و حقیقی مانند برخی روزنامه‌ها که به ظاهر، برگزاری این دورهمی‌های تولیدی خیلی به آنها ارتباط ندارد نیز می‌افتد. از این‌رو، ده‌ها نوع از این همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها نتوانسته‌اند خروجی برای رسته‌های تولیدی و شغلی داشته باشند و در این سال‌ها فقط به کارناوالی پرزرق و برق تبدیل شده‌اند.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند کار باید به‌دست واحدهای تولیدی یا انجمن‌ها و اتحادیه‌های‌شان انجام شود زیرا هیچ کس به اندازه خود تولیدکنندگان به نیازها، توانمندی‌ها و خواسته‌هایی که از این گردهمایی‌ها دارند، واقف نیست. این نخستین بار است که جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به ابتکار انجمن فولاد کشور -در تاریخ ۱۷ تا ۲۰ دی امسال- برگزار می‌شود.

باید منتظر نشست و دید این جشنواره و نمایشگاه به الگویی نتیجه‌گرا و عملی برای واحدهای تولیدی تبدیل خواهد شد یا خیر. امید که چنین باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها