|
کدخبر: 312211

ایران و چین/ قرارداد با چین/ قرارداد ایران و چین

خبر فوری وزیر صمت از قرارداد جدید ایران و چین/ قرارداد ۲۵ ساله پاره شد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز فرصت‌های توسعه در روابط ایران و چین بیش از گذشته است که در یک فضای مثبت دنبال می شود.

اقتصاد خبر فوری وزیر صمت از قرارداد جدید ایران و چین/ قرارداد ۲۵ ساله پاره شد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز فرصت‌های توسعه در روابط ایران و چین بیش از گذشته است که در یک فضای مثبت دنبال می شود.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تجاری ایران و چین، گفت: تفاهمنامه بین ایران و چین که در بالاترین سطح طرح و تصویب شد، زمینه را برای رشد سریع تعاملات فراهم کرده است.

علی آبادی همچنین عنوان کرد: طرح کمربند-جاده چین فرصت‌های متعددی را برای توسعه زیرساخت‌های ایران مانند بنادر،   راه آهن و... ارائه می‌دهد که می‌تواند توسعه و رشد اقتصادی دو کشور را تسهیل کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید در جهت توسعه تجارت ایران-چین گام‌های اساسی برداشته شود، گفت: در سال ۲۰۲۲ واردات غیرنفتی چین از ایران ۶.۳۵ میلیارد دلار بوده که عمده آن فرآورده‌های پتروشیمی، معدنی و فلزات، دارو، کشاورزی و شیلات بوده است.

وی ادامه داد: صادرات چین به ایران ۹.۴۴ میلیارد دلار بوده که عمده آن تجهیزات ماشین‌آلات الکترونیکی، برقی و نیروگاهی، حمل‌ونقل، انواع کالا و تجهیزات صنعتی و فلزی، محصولات شیمیایی، کالا و محصولات پلاستیکی و منسوجات بوده است.

علی آبادی همچنین عنوان کرد: ایران در زمینه محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی و برخی محصولات دانش‌بنیان تجربیات و دستاوردهای قابل توجهی دارد که می‌تواند برای بازرگانان چینی جذاب باشد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها