|
کدخبر: 34723

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز خبر داد:

مشاور املاک‌های متخلف پلمپ می‌شوند / برای شکایت با ۷۳۳۴ تماس بگیرید

اگر تخلف مشاوران املاک اثبات شود با همکاری اماکن به سرعت نسبت به تعطیلی آن مشاور املاک اقدام خواهیم کرد.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز بیان کرد: افرادی که در معاملات مسکن با مشاوران املاک به مشکل برخورد می‌خورند می‌توانند با شماره ۷۳۳۴ تماس و شکایات خود را مطرح نمایند.

وی افزود: بیشتر شکایت هایی که از این طریق در میان گذاشته می‌شود با پیگیری‌های کارشناسان اتحادیه رفع می‌گردد و مابقی شکایت‌ها نیز اگر از این طریق حل نشود به کمیسیون حل اختلاف اتحادیه مشاوران املاک کشیده خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد:اگر مشاوران املاک در انجام معاملات یا معرفی خریدار به فروشنده و مستاجر به موجر مرتکب تخلفی شود، اتحادیه به سرعت طبق ماده ۲۸ قانون موجود با مشاوران املاک مجوز دار و با مشاوران املاک بدون مجوز براساس ماده ۲۷ قانون موجود برخورد می‌کند.

خسروی ادامه داد: بر اساس قانون نظام صنفی ماده۲۸ ؛ در صورت شکایت از مشاوره املاک متخلف، در مرحله اول از آن مشاور املاک نسبت به شکایت مطرح شده توضیح می‌خواهند. در مرحله دوم نیز آن شکایت درج در پرونده می‌شود و در وهله آخر نیز دفتر املاک شخص مورد نظر به مدت یک هفته پلمب می‌گردد.

khosravi.jpg

وی اضافه کرد: اگر مشاور املاک متخلف در این مدت ۷ روزه نتواند رضایت مشتری یا شاکی را بگیرد؛ این پلمب ادامه و تا ۲۰ روز هم ممکن است طول می‌کشد.

خسروی خاطر نشان کرد: ما هر ماه حدوداً ۴۰ پرونده خاطی در دست داریم که سعی می‌کنیم به نحو احسن به آنها رسیدگی کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک متذکر شد: مردم باید آگاه باشند که وقتی قرارداد خرید یا رهن مسکن را امضا می کنند در همان لحظه سریعاً قرارداد را بگیرید؛ زیرا مشاوران املاک حق ندارند تحت هیچ شرایطی بعد از امضا قرارداد را پیش خود نگه دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها