|
کدخبر: 82228

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در نمایشگاه سیمکس مطرح کرد:

منطقه گل‌گهر، رکورددار ذخایر معدنی کشور

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر گفت: سیرجان جزو شهرستان‌هایی است که پتانسیل بسیار بالایی از لحاظ فعالیت‌های صنعتی و معدنی دارد.

گسترش‌نیوز: محمد محیاپور به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در دومین نمایشگاه سیمکس اظهار کرد: خوشبختانه سیرجان یکی از بهترین شهرستان‌های کشور به واسطه حضور مسئولین هماهنگ محسوب می‌شود. موقعیت جغرافیایی و وضعیت کشاورزی و پتانسیل‌های صنعتی این استان جزو موارد خاص است.

simexnw2.jpg

وی ادامه داد: در حوزه معدنی در منطقه گل‌گهر بیش از ۱.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی وجود دارد که رکورددار است. در تولید کنسانتره بیش از ۲۰ میلیون تن تولید داریم و در گندله ظرفیت بیش از ۲۰ میلیون تن است. با راه‌اندازی خط تولید گندله گوهرزمین به بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت در زمینه تولید خواهیم رسید. سیرجان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده آهن اسفنجی کشور است. این آمار‌ها نشان می‌دهد پتانسیل منطقه سیرجان در حوزه معدن بسیار خاص است.

محیاپور افزود: در منطقه گل‌گهر سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن ماده معدنی برداشت می‌شود. کارهای خاصی در این منطقه از طریق شرکت گل‌گهر صورت گرفته است. خوشبختانه شرکت‌های بزرگی در سطح منطقه گل گهر داریم که کارهایی در زمینه بومی‌سازی و راه‌اندازی کارخانه‌ها نیز انجام داده‌اند. در شرایط تحریم همه مصمم هستیم که کارهای توسعه‌ای و پروژه‌ای را در راس کارهای خود قرار دهیم. در زمان تحریم باید محکم‌تر به سمت کارها برویم.

وی در پایان اشاره کرد: رویکرد بزرگان منطقه بحث فناوری نوآورانه است و رویکرد مدیرعامل شرکت گل‌گهر کارهای سیستمی و توسعه‌ای در منطقه است. لازم به تشکر است که این نمایشگاه به نحو مناسبی در شهرستان سیرجان برگزار و برای آن سنگ تمام گذاشته شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها