|
کدخبر: 72303

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به گسترش‌نیوز مطرح کرد:

حضور پررنگ شرکت‌های معدنی در کیش اینوکس ۲۰۱۹

مدیرعامل منطقه آزاد کیش مطرح کرد: شرکت‌های حوزه معدن حضور پررنگ‌تری در کیش اینوکس ۲۰۱۹ دارند که در نوع خود جالب است.

گسترش‌نیوز: غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به خبرنگار گسترش‌نیوز درباره وضعیت حضور شرکت‌های معدنی در کیش اینوکس ۲۰۱۹ گفت: حضور شرکت‌های معدنی در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹ نشان‌دهنده یک فرصت خوب است. ضمن این که بخش اقتصادی و خصوصی به دلیل این که هزینه برای آنها مهم است، برای حضور در نمایشگاه‌ها تحلیل واقعی انجام می‌دهند. حضور شرکت‌های حوزه معدن در کیش اینوکس ۲۰۱۹ جالب است همچنین حضور آنها پررنگ‌تر از سال‌های قبل شده است.

mozafarikish1.jpg

وی ادامه داد: در حوزه معدن فعالیت‌های خوبی از بابت نشست‌های تخصصی انجام شده است. لازم به ذکر است، یکی از محورهای اساسی سازمان منطقه آزاد کیش بحث ایجاد زمینه برای توسعه صادرات را دارد. این آمادگی را داریم که در کیش هر امکانی که برای زمینه صادرات نیازمند آن هستیم را فراهم کنیم.

آریا حمیدیان، مجری برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس در ادامه به بحث خام‌فروشی در حوزه معدن و مقابله با آن اشاره کرد و گفت: سیاست مقابله با خام‌فروشی در حوزه معدن مغفول شده و بسیار پررنگ است. ما از لحاظ ظرفیت‌های بالقوه حوزه معدن در بین ۱۵ کشور و از لحاظ ذخایر بین ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم. این بالفعل شدن لازمه بخش عمده سرمایه‌گذاری است. حوزه دانش‌بنیان در بخش معدن بسیار پررنگ شده و نقش این شرکت‌ها در حوزه استخراج و اکتشاف پر اهمیت است. توجهی که بخش معدن به خصوص ایمیدرو و شرکت‌های تابع به حوزه کیش اینوکس داشتند بسیار خوب بوده است. امیدواریم که فرصت‌هایی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد و قدمی برای مقابله با خام‌فروش شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها