|
کدخبر: 69758

اختصاصی گسترش‌نیوز از نمایشگاه «هتل، مهمان‌نوازی و صنایع وابسته»

گردشگری یک اقتصاد وارداتی است که درآمد صادراتی دارد

نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برای نخستین بار میزبان هتل‌داران و مهمان‌نوازان است. این مراسم با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیرعامل شهر آفتاب برگزار شد.

گسترش‌نیوز: مدیرعامل شهر آفتاب در ابتدای سخنرانی خود اظهار کرد: در دهکده جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم در واقع مرزهای جغرافیایی و هوایی و حتی مرزهای سیاسی و ایدئولوژیک دیگر معنا و مفهوم ندارد، زیرا اطلاعات جامعه بشری به یمن پیشرفت تکنولوژی به حدی آسان شده است که دیگر نمی‌توان هیچ مرزی را برای انسان‌ها و رفت‌وآمد آنها درنظر گرفت.

وی ادامه داد: به همین خاطر اقتصاد گردشگری به دلیل پیشرفت تکنولوژی و کوتاه شدن زمان رفت‌و‌آمد انسان‌ها از جغرافیای جهان باعث شده که کشورهای پیشرفته دنیا به اقتصاد گردشگری توجه کنند.

محمد رئوف قادری گفت: اقتصاد نفت در کشور ما نه‌تنها مشکل‌گشا نبوده بلکه در حوزه‌های دیگر اقتصادی ما را دچار مشکل کرده است. ما امروز جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم که زیرساخت‌های و جاذبه‌های گردشگری را داریم، اما باوجود تاریخ تمدن چندین هزار ساله و فرهنگ غنی کشور ما هنوز نتوانستیم اقتصاد گردشگری در مسیر ترقی و توسعه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: این ضعف را می‌توان در وابستگی شدید کشورمان به اقتصاد نفتی عنوان کرد، کار استخراج نفت کار سختی نیست، مهم این است که شما گردشگر را به داخل کشور بکشانید، در حوزه صادرات درآمدهای ما از صادرات تامین می‌شود اما در حوزه گردشگری از واردات انسان‌ها به کشور تامین می‌شود. هنر اقتصاد موفق این است که شما از واردات هم درآمد صادارتی داشته باشید. گردشگری یک اقتصاد وارداتی است اما درآمد صادراتی و ارزی دارد.

قادری در پایان گفت: ما باید خودمان را در حوزه گردشگری باور کنیم و بدانیم که جزو ده کشور برتر دنیا در این حوزه هستیم و وقتی خود را باور کردیم این باور را به دیگران هم انتقال دهیم و زمینه گردشگری را در کشور فراهم کنیم، یکی از این زیرساخت‌ّها حوزه هتل‌داری و خدمات است که در این حوزه ضعیف هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها