|
کدخبر: 58390

در گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با مدیرعامل سایت کرمان مطرح شد؛

نمایشگاه توانمندی‌های کرمان، فرصتی برای رونق کسب‌و‌کار

مدیرعامل سایت کرمان گفت: ما با برگزاری این نمایشگاه قصد ایجاد بازار و رونق کسب و کار را داریم مخصوصا برای واحدهایی که به تازگی در استان کرمان فعال شده‌اند.

گسترش‌نیوز: امید فدایی، مدیرعامل نمایشگاه توانمندی‌های کرمان در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز گفت: ما بر اساس تصمیماتی که از سه سال قبل گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه توانمندی‌های کرمان را به جای سایت کرمان در سایت‌های دیگر استان‌ها برگزار کنیم تا بر این اساس هم مراوده‌ای بین شرکت‌های نمایشگاهی رخ بدهد و هم توانمندی استان‌ها بیشتر نمود پیدا کند.

وی افزود: در سال ۹۶ با ظرفیتی که نمایشگاه بین‌المللی مشهد داشت، ما فکر کردیم که بهتر است این نمایشگاه را در مشهد برگزار کنیم. واقعا اسنقبال از رویداد ما بی نظیر بود. در سال جاری با توجه به استقبالی که مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز از نمایشگاه توانمندی‌های کرمان داشت ما تصمیم گرفتیم برای دومین دوره این نمایشگاه را در سایت تبریز برگزار کنیم.

فدایی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در ابعادی به وسعت ۲۵۰۰ متر برگزار می‌شود. در این دوره قصد داریم بر روی توانایی شرکت‌هایی که حرفی برای گفتن دارند کار کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه کرمان به وضعیت حضور شرکت‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: ما هنوز برای این دوره فراخوان‌هایمان را برای شرکت‌ها ارسال نکردیم. بازخوردهایی که در حال حاظر از شرکت‌ها دریافت می‌کنیم اینطور به نظر می‌رسد که همه استقبال می‌کنند. امیدوار هستیم که با کمبود فضا مواجه نشویم و در نهایت بتوانیم یک نمایشگاه خوب و درخور شان هر دو استان کرمان و تبریز برگزار کنیم.

وی درباره مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی در برگزاری نمایشگاه گفت: ما در این دوره قصد نداریم که بخش دولتی را در برگزاری نمایشگاه مشارکت دهیم اما این بدین معنا نیست که ما حمایت بخش دولتی را نیاز نداریم. در شرایطی که بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر همراه شوند، بخش خصوصی نمود بیشتری پیدا می‌کند و با توجه به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم، امیدواریم که این امر برای هر دو بخش دولتی و خصوصی اتفاق بیافتد.

عضو سازمان یوفی در ایران تصریح کرد: ما حمایت بخش دولتی را در کنار بخش خصوصی نیاز داریم به این خاطر که می‌خواهیم حضور بهتر و کامل‌تری را داشته باشیم. ما تقاضایی که از بخش دولتی داریم این است که ما را حمایت کنند در بخش برگزاری همایش جانبی که در حال پیگیری برای برگزاری آن هستیم. قصد داریم یک همایش یک روزه همزمان با نمایشگاه تبریز تحت عنوان همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیر در استان کرمان را در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبریز ۴ کنسولگری فعال دارد، در حال رایزنی هستیم که اگر امکانش باشد از بخش تجاری و بازرگانی این کنسولگری‌ها هم در نمایشگاه حضور داشته باشند و حتی پذیرش هیات هم از کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و روسیه داشته باشیم.

امید فدایی خاطرنشان کرد: ما قصد داریم تمام بخش‌های خصوصی استان را درگیر برگزاری نمایشگاه کنیم. در بخش‌هایی نظیر صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، بازرگانی، خدمات، صنایع دستی و تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در استان کرمان وجود دارد را برای نمایش در این دوره مد نظر قرار دادیم.

وی گفت: هدف اصلی ما این است که برای تولیدات استان یک بازار جدید ایجاد کنیم. با توجه به تولیدات جدیدی که وارد شده و مراوداتی که بین این دو استان از قدیم وجود داشته، این نمایشگاه باعث تقویت این امور شده و شرکت‌هایی که جدیدا وارد بازار کار شده‌اند می‌‌توانند از این فرصت برای معرفی خودشان استفاده کنند.

این کارشناس صنعت نمایشگاهی در پایان به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ما با برگزاری این نمایشگاه قصد ایجاد بازار و رونق کسب و کار را داریم مخصوصا برای واحدهایی که به تازگی در استان کرمان فعال شده‌اند. کرمان ظرفیت‌هایی را در بخش معدن دارد که یک ظرفیت کلی به حساب می‌آید. ما در بخش قطعه‌سازی، ماشین‌آلات بسته‌بندی، صنایع دستی و فرش دستباف مراوداتی با استان تبریز داشتیم و می‌خواهیم که این مراودات را تقویت کنیم و از تجارب این دو استان برای تکمیل تولیدات استفاده کنیم. این یک رویداد مشترکی است که تا به امروز شاهد آن نبودیم و این اتفاق می‌تواند یک شروع و الگویی باشد برای سایر استان‌ها که از این فرصت برای رونق تولید، هم‌افزایی و ایجاد فرصت کسب و کارهای جدید استفاده کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها