|
کدخبر: 58287

حضور ۱۴۰ شرکت در رویداد نمایشگاهی رباتیک

نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی رباتیک( آیرکس) شهرآفتاب با حضور عواطفی امجد، مدیر بخش رباتیک و فناوری مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری،محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب و جمع اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب برگزار شد.

گسترش‌نیوز: علیرضا غلامی، مجری نخستین نمایشگاه بین‌المللی رباتیک و فناوری‌های برتر ایران در این نشست خبری ضمن تشویق بخش‌های مختلف صنعتی و ورود به دنیای فناوری اطلاعات در حوزه رباتیک گفت: ۱۵۰ شرکت فعال در زمینه رباتیک و های‌تک داریم که شناخته شده نیستند وی ادامه داد این شرکت‌ها به این دلیل که محصولی برای صادرات نداشتند و ندارند مطرح نشده‌اند.

مجری نخستین نمایشگاه رباتیک گفت: در این دوره از نمایشگاه شرکت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف آموزشی پزشکی صنعتی خانگی تجهیزات به معرفی محصولات خود به بازارهای داخلی و خارجی خواهند پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به تقاضای بازار در حوزه رباتیک افزود: با توجه به پایین آمدن هزینه‌ها و بالا بردن کیفیت تولید صنایع ما نیازمند محصولات رباتیک هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال ۹۸ با عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده است برگزاری این نمایشگاه را متناسب با این سال عنوان کرد و گفت: در حوزه روباتیک با حمایت معاونت فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۰ شرکت از ۱۹۲ شرکت برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

غلامی خاطر نشان کرد: ۶۰ شرکت خارجی های‌تک و مالک فناوری از کشورهای هند پاکستان امارات بلژیک دانمارک چین امریکا و کاناد مایل به ارائه فناوری و سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

مدیر نمایشگاه رباتیک در ادامه با اشاره به اینکه از ۱۶ دانشگاه مطرح کشورهای مختلف برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است افزود: این دانشگاه‌ها به عنوان حامی علمی در این نمایشگاه حضور دارند و این سبب می‌شود تا دانشگاه‌های ما با آنها مبادله مستقیم علمی در حوزه رباتیک و های‌تک داشته باشند.

غلامی با اشاره به اینکه حوزه رباتیک در همه حوزه‌ها کاربرد دارد افزود: این فناوری در صنایعی همچون دفاعی، نظامی، هوافضا و پزشکی نیز کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد ما در صنعت پزشکی ربات جراح داریم که ایران به سومین کشور دنیا بعد از امریکا و هند اعمال جراحی را با ربات انجام می‌دهد.

غلامی یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه را فعال‌سازی صنایعی دانست که درحال‌حاضر به دلیل مشکلاتی که وجود دارد به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری گفت: ما قصد داریم تا با ورود شرکت‌های سرمایه‌گذار داخلی فعال راه ورود این محصولات به بازارهای جهانی را شرکت‌های تحریم‌کننده تجهیزات را به فعالیت برسانیم تا زمینه‌ساز فعالیت و اشتغال‌آفرینی در کشور شوند.

غلامی با بیان این مطلب که صنعت رباتیک باعث اشتغال آفرینی می‌شود افزود: کشور ژاپن با داشتن ۸۶ درصد صنایع روباتیک خود توانسته آمار بیکاری را به زیر ۳ درصد برساند.

وی در پایان از تمامی سازمان‌ها بخش‌های دولتی صنایع دولتی خصوصی نیمه دولتی و خصوصی درخواست کرد تا از این رویداد حمایت کنند وی افزود این صنایع می‌تواند در هر حوزه‌ای که وارد شود باعث کاهش هزینه، افزایش کیفت و افزایش سرعت تولید شود و اثرات مثبتی را در زندگی همه افراد جامعه بگذارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها