|
کدخبر: 320469 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز؛

حضور فعال ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت ساختمان / استفاده از تیرآهن های H30 در انبوه سازی مسکن

نشست خبری حمایت از تولید داخل ذوب آهن اصفهان با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن، هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب و جمعی دیگر از مسئولان انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت فولاد و دیگر فعالان این حوزه برگزار شد.

نمایشگاه حضور فعال ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت ساختمان / استفاده از تیرآهن های H30 در انبوه سازی مسکن

نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته با نام ایران بیلد ۲۰۲۴ (Iran Build ۲۰۲۴) در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد. این رویداد یکی از بزرگترین و در عین حال پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های ایران در حوزه ساختمان و صنایع وابسته است. ایران بیلد از این پس هر سال و به مدت ۱۰ برگزار می شود تا فرصت‌ مارکتینگ و برندینگ برای شرکت‌های فعال در این حوزه فراهم شود.

نمایشگاه‌هایی که هر ساله در حوزه ساختمان برگزار می‌شوند، بازدیدکنندگان بسیاری دارند و شرکت‌ها باهدف معرف محصولات و دستاوردهای خود، در این رویدادها حضور چشمگیری دارند. در همین راستا، هدف از برگزاری نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته در بهمن‌ماه سال جاری این است که شرکت‌کنندگان، محصولات و دستاوردهای خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند و بازار را برای پذیرش محصولات و خدماتشان آماده کنند.

غرفه ذوب آهن

مجموعه‌های شرکت‌کننده در ایران بیلد ۲۰۲۴ علاوه بر معرفی محصولات و دستاوردهای خود، این امکان را دارند که به اهداف دیگری مانند تبلیغات گسترده، شناسایی بازار هدف و مذاکره و عقد قرارداد نیز دست پیدا کنند.

شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان قطب تولید آهن و فولاد، صنعت ریلی، ساختمان سازی و تولید تیرآهن محسوب می شود در این نمایشگاه حضور فعال دارد و در همین راستا نشست خبری حمایت از تولید داخل این شرکت برگزار شد که در ادامه اظهارات مدیرعامل ذوب آهن اصفهان را می خوانید.

ذوب آهن

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این نشست خبری عنوان کرد: ذوب آهن اصفهان این افتخار را دارد که از تیرآهن های بال پهن H30 رونمایی کند و با توجه به توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی برای انبوه سازی مسکن و نهضت ملی مسکن از این محصول در ساختمان سازی استفاده می کنیم.

وی افزود: وزارت راه با هماهنگی نظام مهندسی در حال آماده سازی نقشه ساخت ساختمان های بلند مرتبه ۱۵، ۲۵ و ۵۰ طبقه در اختیار ذوب آهن قرار خواهد گرفت و این شرکت تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این سازه ها را طبق این نقشه راه فراهم خواهد کرد.

مهدی کوهی ادامه داد: در شرایط سخت تحریم ما با اتکا به توان داخلی و مهندسان، تکنسین ها و کارگران ماهر داخلی توانستیم این  محصول را تولید کنیم. با ساخت تیرآهن های بال پهن، سرعت ساخت وساز بسیار بالا می رود و همچنین موجب کاهش هزینه ساخت و ساز می شود.

غرفه ذوب آهن۱

مدیرعامل ذوب آهن بیان کرد: در نمایشگاهی که در دو هفته پیش در بیت مقام معظم رهبری برگزار شد ذوب آهن اصفهان حضور فعال داشت و از دو محصول اصلی خود که محصولات ارزش افزا و محصولات آلیاژی بود رونمایی کردیم. یکی از این محصولات همین تیرآهن های بال پهن است که به جز افزایش سرعت در ساخت و ساز در مقابل زلزله هم مقاومت بالایی دارد و نسبت به تیرآهن های سنتی که در برابر زلزله ۷ ریشتری مقاوم بودند این تیرآهن تا ۱۲ ریشتر در برابر زلزله مقاومت دارند که همین موضوع باعث افزایش ایمنی ساختمان می شود و همچنین قیمت تمام شده ساخت ساختمان باتوجه به افزایش سرعت ساخت پایین می آید.

مهدی کوهی در ارتباط با تامین ریل مود نیاز برای خطوط بین شهری و متروی کلانشرها اظهار کرد: در آخرین پروژه ریلی، راه آهن همدان - سنندج  و در حدود ۴۰ روز قبل خط متروی پرند - تجریش با ریل ذوب آهن اصفهان افتتاح شد. در حال حاضر متروی کلانهشرها مانند مشهد، تبریز، خط دوم متروی اصفهان و... از ریل ذوب آهن استفاده می کنند. طبق آخرین آمار ارائه شده هم اکنون حدود ۲۵۰ تن ریل مورد نیاز متروی مشهد را تولید کردیم که می توان با افتخار گفت ذوب آهن اصفهان علاوه بر اینکه پیشران توسعه در صنعت ساختمان است همچنین در توسعه صنعت ریلی و حمل و نقل کشور هم نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات دیگر ذوب آهن اصفهان همکاری با تعاونی توسعه سازه های فولادی و همکاری با بخش خصوصی است. ذوب آهن اصفهان از فعالان بخش خصوصی که قصد همکاری و ورود به این پروژه ها را دارد استقبال می کند و نهایت همکاری را با این شرکت ها برای توسعه صنعت ساخت و ساز کشور انجام خواهد داد.

غرفه ذوب آهن۲

کوهی درباره اقدامت ذوب آهن برای صادرات تیرآهن های H30 به خبرنگار گسترش نیوز گفت: در حال حاضر بیشترین تمرکز ما در بحث تولید و رونق ساخت و ساز داخل است و این پروژه به صورت پایلوت برای انبوه سازان داخلی پیش بینی شده است. ما از سال آینده در نمایشگاه های خارج از کشور حضور خواهیم داشت و این محصول را به معرض نمایش خواهیم گذاشت تا امکان صادرات این محصول را فراهم کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز درباره برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در نمایشگاه شهر آفتاب گفت : کیفیت برگزاری این نمایشگاه در حد استانداردهای بین المللی است زیرا هم از فضای مناسبی برخوردار است و هم مشکل ترافیکی وجود ندارد. از مدیرعامل شهر آفتاب و شهرداری تهران برای فراهم سازی این فضا تشکر می کنم و امیدوارم در آینده بیشتر شاهد برگزاری نمایشگاه های از این قبیل در شهر آفتاب باشیم.

نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته از ۲۴ لغایت ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی شهرآفتاب پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها