|
کدخبر: 50181

گسترش نیوز گزارش می‌کند:

ایران جابکس فرصتی برای استخدام ۲۵۰۰ کارجو

فرصت‌های شغلی که در دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کار ایران (ایران جابکس) عرضه می‌شود می‌تواند فرصت ایده­آلی برای اشتغال جوانان و کارجویان باشد.

گسترش نیوز: دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود مکانی است برای دیدار و تعامل نزدیک کارفرما, کارجو و بنگاه کاریابی. در این نمایشگاه که با حمایت و همت وزارت کار برگزار می‌شود شماری از شرکت‌های کوچک و بزرگ داخلی و خارجی فرصت‌های شغلی خود را عرضه می‌کنند. گفته می‌شود که در نمایشگاه امسال تعداد فرصت‌های شغلی به ۲۵۰۰ مورد بالغ می‌شود. با گزارش میدانی گسترش نیوز و گفتگوهایی که با مسئولان چند برند بزرگ حاضر در نمایشگاه انجام داده‌ایم همراه باشید.

job.jpg

به آشنا و رابطه نیاز نیست

شاهین قهرمانی مسئول فروش ایرانسل گفت: ایرانسل در این نمایشگاه شرکت کرده که نشان دهد همچنان حضور پررنگی در حوزه بازار کار دارد. ظهور نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید باعث می‌شود که نیاز شرکتی مثل ایرانسل به جذب نیروی کار پایان نیابد. می‌خواهیم نشان دهیم که بازار کار ایرانسل عادلانه است و هر فرد توانمند و متخصصی می‌تواند وارد شرکت شود و به رابطه و آشنایی نیاز نیست. سال گذشته با دانشگاه شریف کار کردیم و در رشته‌های مختلف چیزی حدود 6 هزار رزومه گردآوری کردیم. در نهایت ۶۰ رزومه نهایی شد و برای این دوستان دوره‌های آموزشی سه‌ماهه دایر کردیم. در نهایت ۳۰ نفر از این افراد به استخدام شرکت درآمدند و کار خود را شروع کردند. بنابراین تجربه کاری اگرچه مهم است ولی لزوما به آن نیاز نیست و مهم دانش و مهارت متقاضیان است.

iransel.jpg

وی در ادامه افزود: متاسفانه تبلیغات و اطلاع‌رسانی رضای بخش نیست و بسیاری از مردم نمی‌دانند که چنین فرصت‌های شغلی در اینجا تدارک دیده شده است.

دو هدف بیمه سامان

کارشناس جذب و استخدام بیمه سامان, علیرضا فراهانی در رابطه با مهم‌ترین برنامه‌های این بیمه اظهار داشت: جهت برندینگ و جذب نیروی انسانی موردنیاز خود در نمایشگاه شرکت کرده‌ایم. به‌عبارت‌دیگر هم می‌خواهیم برندینگ سازمانی را تقویت کنیم و هم نیروی انسانی موردنیازمان را تامین کنیم. در این راستا فرصت‌های شغلی خود را به متقاضیان اعلام می‌کنیم, رزومه و سوابق کار آنها را دریافت می‌کنیم, مصاحبه‌های اولیه را انجام می‌دهیم و صورت داشتن شرایط و توانایی‌های لازم وارد مراحل بعدی مصاحبه می‌شوند.

آلمان و انگلستان خواهان بیشتری دارند

سعید میرزایی, مدیر تبلیغات انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران (اصکابا) در معرفی و تشریح اهداف این انجمن از حضور در نمایشگاه گفت: انجمن از سال ۸۳ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده تا فرایند مهاجرت و کاریابی در خارج از کشور به‌صورت قانونی انجام شود و روی شرکت‌ها و موسساتی کاریابی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نظارت داشته باشد. تاکنون چیزی حدود ۱۲۰ موسسه و شرکت عضو انجمن شده‌اند.

موسسات عضو هم از انجمن و هم از وزارت کار مجوز فعالیت دارند. در حال حاضر به خاطر مساعدت‌هایی که دولت و شخص وزیر داشته‌اند وضعیت اشتغال در خارج از کشور مساعدتر شده است. بیشتر متقاضیان کار در خارج از کشور دنبال بازارهای کار آلمان و انگلیس هستند. این دو کشور به‌ویژه برای نیروی متخصص در حوزه‌های پزشکی و پرستاری جذابیت زیادی دارند.

معجزه‌ای به نام بازاریابی شبکه‌ای

مازیار فلاح, مسئول آموزش مجموعه بادران اظهار داشت: این مجموعه چند کارخانه, چند هزار کارگر و چیزی حدود ۳۰۰ هزار بازاریاب دارد. متاسفانه صنعت بازاریابی شبکه‌ای نوپاست و هنوز مغفول مانده است. بادران اولین شرکتی است که مجوز فعالیت در حوزه بازاریابی شبکه‌ای را به دست آورده و هر جا بحث این نوع فعالیت اقتصادی در میان باشد حضور فعالی داشته و دارد. همه محصولاتی که در غرفه عرضه می‌شود محصول کارخانجات شرکت هستند. بادران روی تولید و بازاریابی تمرکز کرده است. شرکت‌های مشابه هم ممکن است مدعی تولید باشند اما درباره کم و کیفت تولید خود اطلاعات روشن و مشخصی ارائه نمی‌کنند اما این مجموعه ماحصل کار خود را به معرض دیده عموم گذاشته است. ما به‌طور مستمر زمینه بازدید عموم مردم از کارخانجات مجموعه را فراهم می‌کنیم. بیشتر کارخانجات ما در اشتهارد واقع شده‌اند ولی در شهرهای دیگر هم کارخانه داریم.

badran.jpg

وی در ادامه افزود: بازاریابی شبکه‌ای توانمند است و می‌تواند به حال تولید داخلی و رونق آن بسیار مفید باشد. تبلیغات رسانه‌ای برای رونق تولید داخلی کفایت نمی‌کند. در بازاریابی شبکه‌ای پای منافع شخصی بازاریاب در بین است بنابراین با جان‌ودل روی کار خود تمرکز می‌کند. مدیرعامل بادران حلقه گمشده صنعت داخلی را فروش می‌داند وگرنه تقریبا در تمام حوزه‌ها تولید داریم. از این نظر بازاریابی شبکه‌ای به‌نوعی معجزه به شمار می‌آید. هیچ‌یک از دوستانی که اکنون در غرفه می‌بینید حقوق نمی‌گیرند. بازاریابی در مجموع کاری سخت و پیچیده است و صبر و حوصله زیادی طلب می‌کند.

وارد بازار افغانستان شدیم

وی در ادامه افزود: بادران قصد دارد به بازارهای خارجی هم وارد شود. در این راستا فعالیت خود در افغانستان را شروع کرده است. افغانستان آغاز کار است و مجموعه سعی دارد در کشورهای دیگر هم حضور فعال داشته باشد. انشالا از آخر اردیبهشت اولین فروشگاه زنجیره‌ای خود را در هرات افتتاح می‌کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها