|
کدخبر: 46284

مودودی: نمایشگاه جزو اولویت‌های ماست

رئیس سازمان توسعه تجارت در کنفرانس صنعت نمایشگاهی به سخنرانی در خصوص این صنعت و اظهار نکاتی جهت بهبود شرایط در آینده پرداخت. وی از صنعت نمایشگاهی به عنوان اولویت سازمان توسعه تجارت یاد کرد.

گسترش‌نیوز: دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت نمایشگاهی روز شنبه ۴ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا شد.

modoodi.jpg

مودودی، رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص صنعت نمایشگاهی گفت: انتظارات از این صنعت زیاد است و همه می‌دانیم زمانی که شرایط کشور سخت‌تر می‌شود نقش ابزار ترویجی نیز مهم‌تر خواهد شد. اگر چه که امروز به دلیل شرایط تحریم با مشکلات مختلفی به خصوص در حوزه صنعت نمایشگاهی مواجه هستیم و مجریان نمایشگاهی می‌دانند که جذب شرکت‌های نمایشگاهی خارجی در نمایشگاه بین‌المللی داخلی دشوار شده است. به همان اندازه باید بپذیریم شرایط ایجاب می‌کند که در موضوع توانمندی‌های داخلی کشور بیشتر تلاش کنیم و سعی داشته باشیم که نماینده‌های شایسته‌ای برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در عرصه بین‌المللی باشیم.

نمایش توانمندی‌ها و صنایع

وی در ادامه در خصوص تحریم و خنثی‌کردن آن اظهار کرد: نکته حائز اهمیت موضوع برند ایران است و صنعت نمایشگاهی ویترین توانمندی‌های و صنایع در داخل و خارج کشور است. در شرایط فعلی و تحریم بیش از هر چیزی حتی بیش از جابه‌جایی کالا و ارز به امید نیاز داریم و بحث جنگ بین امید و ناامیدی است. آن چیزی که بیش از همه در تحریم‌ها دنبال می‌شود ناامید کردن مردم نسبت به آینده است. یکی از ابزارهای مهمی که این دسیسه را می‌تواند خنثی کند صنعت نمایشگاهی است. علی‌رغم تمام مشکلاتی که درگیر آن هستیم باید امید را در بین مردم حفظ کنیم.

بها دادن به صنعت نمایشگاهی

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه در خصوص نگاه این سازمنان نسبت به صنعت نمایشگاهی چنین اشاره کرد: امروز مهم است که به صنعت نمایشگاهی که نقش ویترین صنعت و توانمندی‌های خدماتی کشور را دارد بهایی بیش از هرز مان بدهیم. زمانی که صحبت از بها دادن به یک صنعت می‌شود آن را باید در یک بازه طولانی مدت دید. در سازمان توسعه تجارت نگاه به این صنعت به صورت نمایشگاهی نیست بلکه به این صنعت نگاه رویدادی داریم. در طول سال باید رویدادهای مختلفی تعریف شود تا این رویدادها به بلوغ صنعت کمک کند و در نهایت به خارج از کشور برود. یک سلسله شاخص‌ها در نظر گرفته شد که باید آن‌ها رعایت شود و باعث می‌شود جایگاه مجریان نیز ارتقا پیدا کند.

۵۰۰ میلیارد تومان بسته حمایتی صادراتی

وی در پایان به برنامه‌های سازمان توسعه تجارت اشاره کرد: یک سری برنامه‌ها از جمله بحث مدرسه صادراتی را نیز به صورت جدی در حال دنبال کردن هستیم برای افزایش توانایی فنی تاجران آینده و تولیدکنندگانی که می‌خواند وارد عرصه بین‌المللی شوند. در بخش توسعه نیز به صورت ويژه بر روی مگاپروژه‌های صادراتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کار خواهیم کرد. نمایشگاه هنوز هم جزء اولویت‌های ماست. لازم به ذکر است که گمرک اعلام کرده بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و قرار است تا پایان سال پرداخت شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها