|
کدخبر: 32768

مدیرعامل مرکز نمایشگاهی بین المللی اصفهان:

سکان قدرت را به بخش خصوصی بدهیم

علی یارمحمدیان معتقد است که در راستای اقدامات روز جهانی صنعت نمایشگاهی بخش خصوصی باید نقش پررنگ‌تری را در این حوزه بازی کند.

کمتر از 20 روز به سومین جشن سالانه روز جهانی صنعت نمایشگاهی باقی مانده، روزی که فعالان صنعت نمایشگاهی ایران نیز به پیشواز آن رفته‌اند. علی یارمحمدیان در گفت‌وگو با گسترش نیوز به این پرسش پاسخ می‌دهد که بزرگداشت چنین روزی چقدر می‌تواند در توسعه صنعت نمایشگاهی موثر باشد؟ وی معتقد است: به نظرم، باید روز جهانی صنعت نمایشگاهی را با عنوان «مردمی کردن نمایشگاه» و «تبدیل بازدیدکنندگان غیرمتخصص به بازدیدکنندگان متخصص» نامگذاری کرد. در این صورت است که همان بازدیدکننده غیرمتخصص، با علاقه‌ای که در بازدید از نمایشگاه پیدا می‌کند، می‌تواند به یک مشارکت کننده بالقوه برای سال‌های بعد تبدیل شود.

yarmohamadian-ali.jpg

وی در ادامه سخنان خود به تاثیر چنین روزی در توسعه صنعت نمایشگاهی ایران پرداخته و می‌گوید: روز جهانی صنعت نمایشگاهی باید رویکردی سه طرفه داشته باشد: برگزار کنندگان نمایشگاه،‌ بازدیدکنندگان نمایشگاه و مشارکت کنندگان نمایشگاه. در صورتی که این رویکرد اتخاذ شود، می‌توان شرایط مطلوبی را برای بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی ایجاد کرد. در این زمینه، چند راه حل به ذهن می‌رسد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود. یکی از این راهکارها، حضور بخش خصوصی در برگزاری و برپایی نمایشگاه‌ها است. در این زمینه باید حضور نمایندگان بخش خصوصی که در صنعت نمایشگاهی فعالیت می‌کنند، در قالب هیئت‌های تجاری و اقتصادی محسوس باشد.

یارمحمدیان در پایان سخنان خود اظهار می‌کند: طرح گسترش و توسعه سايت‌هاي نمايشگاهي با تكنولوژي‌هاي نوين اعم از ساخت و تجهيز هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي چند منظوره، تسهيل مقررات رواديد براي مشاركت كنندگان و بازديدكنندگان، اولويت در ارائه خدمات حمل و نقل آسان براي كالاهاي نمايشگاهي از مبدا مشاركت تا مقصد نمايشگاه و آسان‌گيري در تعرفه و ترخيص در گمركات مبدا و مقصد هم می‌تواند راهکار دیگری برای توسعه صنعت نمایشگاهی باشد. ايجاد مراكز تجاري و اداري بين المللي در داخل سايت‌هاي نمايشگاهي براي جلوگيري از اتلاف وقت به منظور نتيجه بخشي به مذاكرات و مبادلات صورت گرفته در نمايشگاه‌ها، همكاري و مشاركت دانشگاه‌هاي معتبر بين‌المللي با دست‌اندركاران صنعت نمايشگاهي و خدمات وابسته و گسترش انجمن‌ها، اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي صنعت نمايشگاهي و خدمات وابسته در كشورها و تلاش براي پيوستن اين نوع تشكل‌ها به اتحاديه جهاني نمايشگاه‌ها نیز می‌تواند در این راستا به توسعه صنعت نمایشگاهی در ایران کمک کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها