|
کدخبر: 55958

اختصاصی گسترش‌نیوز از تحولات بازار؛

بورس ایران جوان و نا‌بالغ است

مدیر یک شرکت تامین‌سرمایه گفت: بازار بورس ایران جوان و نابالغ است. تحولات و شرایط سیاسی به سرعت بر آن تاثیر می‌گذارد.

گسترش‌نیوز: تحریم‌های آمریکا علیه ایران مهم‌ترین تنش اقتصاد ایران امروز است. این تحریم‌ها همچون وزنه‌ای سنگین بیش از ۳۰ سال است که تمام بخش‌های صنعت، معدن، فناوری و حتی بورس را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سینا سلیمانی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مشاور تامین سرمایه نوین در پاسخ به این پرسش که تحریم‌ها بر محصولات معدنی و فولادی عرضه شده در بورس تاثیر خواهد داشت به گسترش‌نیوز گفت: این دور از تحریم‌ها بر عرضه و قیمت محصولات معدنیِ، فولادی، پتروشیمی تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذاری در محصولات معدنی و پتروشیمی را در این شرایط برای سهام‌داران پیشنهاد می‌کنید، گفت: ما گزینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در فولاد، معدن و پتروشیمی دایم که جذابیت قیمیتی بالایی دارند. سهام‌داران با تحقیق می‌توانند در بازار آن وارد شوند.

این مدیر سرمایه‌گذاری در ارتباط با تحولات بازار بورس در هفته جاری اظهار کرد: دو روز گذشته بازار بورس ایران تحت تاثیر هیجانات سیاسی و بین‌المللی بوده‌ تا بستر بنیادین بازار بورس. امروز نیز ما همچنان تحت تاثیر جو سیاسی متاثر از اتفاقات عرصه بین‌الملل هستیم.

booors34.jpg

وی در ادامه با اشاره به شرایط کلی بورس ایران گفت: بازار بورس ایران جوان و نابالغ است. تحولات و شرایط سیاسی به سرعت بر آن تاثیر می‌گذارد.

این مدیر سرمایه‌گذاری در ارتباط با وضعیت بازار در روزهای باقی‌ مانده از هفته جاری در ادامه گفت: و به نظر می‌رسد بازار در آخر هفته منطقی تر شود اما یک سری رویدادهای و تحریم‌های جدیدی که دوشنبه قرار است بازار را تحت تاثیر قرار دهد به بازار لطمه بزند.

در ادامه در پاسخ به این پرسش که دور جدید تحریم‌ها در روز‌های آتی چه تاثیری بر بازار بورس می‌گذارد گفت: هدف از تحریم‌ها به شکل کلی این نیست که نتوانیم محصولات معدنی و پتروشیمی را بفروشیم، هدف این است که هزینه‌های تولید زیاد شود و با مشکل فروش بر بخوریم. در حال حاضر این موضوعات بر بورس ایران تاثیر می‌گذارد. تحریم‌ها تاثیر خود را بر بورس گذاشته است و فشاری که قرار بود بر اقتصاد ایران وارد شود را ما از سر گذرانیده ایم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها