|
کدخبر: 40842

توصیه‌های یک کارشناس برای ورود به بورس

مواظب سیگنال‌های خرید بازار باشید

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید برای ورود به بازار بورس باید به شدت مواظب توصیه‌های سایتی و سیگنال‌های خرید باشید.

گسترش نیوز: سرمایه گذاری در بورس یکی از موضوعات جذاب اقتصادی است. بسیاری از مردم علاقه دارند به نوعی وارد بازار بورس شوند. به همین دلیل هم کانال ها و سایت‌های خبری مرتب پیشنهادهایی برای سرمایه گذاری در این سهم یا آن سهم بورسی ارایه می‌دهند. اما آیا این سیگنال‌ها قابل اعتماد است؟ کدام یک از این پیشنهادها را باید پذیرفت؟

namadbors.jpg

توصیه‌های سایتی، خوب یا بد؟ بهروز خدا رحمتی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مضرات خرید توصیه‌ای در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار کرد: در حال حاضر برخی از سایت‌های خبری یا کانال‌ به مخاطبان خود سیگنال خرید یک سهام خاص در بازار بورس را می‌دهند اما باید بدانیم که صرفاً با خرید توصیه‌ای نمی‌توان در بازار سرمایه موفق بود. شاید در برخی مواقع، این توصیه روند بازار را درست پیش‌بینی کند و زمان ورود به بازار را بگوید، اما زمان خروج را مشخص نمی‌کند.

آموزش به جای پیروی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این موضوع که باید پله‌پله وارد بازار بورس شد، گفت: به‌جای تلاش برای پیروی از سایت‌ها و کانال‌های مختلف، باید وقت بیشتری را صرف آموزش و یادگیری شیوه‌های مختلف تحلیل بازار نمود تا بتوان به شکل واقعی و با در نظر گرفتن تهدیدها و فرصت‌ها سهام خریداری کرد.

وی افزود: بازار سرمایه برخلاف سایر بازارها، بازاری است که ۱۲ ماه سال اگر با اطلاعات و تحلیل‌های درست در آن فعالیت کنیم فرصت سودآوری در آن را پیدا می‌کنیم.

اگر بخواهیم بازیگر فعال بورس باشیم خدا رحمتی تصریح کرد: اگر بخواهیم به‌عنوان یک سرمایه‌گذار فعال در بازار سرمایه باشیم باید درصدی از زمان خود را برای آموزش، تحلیل شرایط متفاوت ورود به بورس در نظر بگیریم.

وی با اشاره به وجود سامانه‌ای برای کسب مهارت سرمایه‌گذاری در بورس، بیان کرد: برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار بورس پیشنهاد می‌کنم در سایت بورس مجازی به‌عنوان زیرمجموعه سازمان اطلاع‌رسانی سازمان بورس عضو شوند. این سایت امکان سرمایه‌گذاری مجازی را به کاربران می‌دهد. به این ترتیب که کاربر میزان سرمایه‌ای را که قصد دارد در بازار حقیقی وارد بازار سرمایه کند به شکل مجازی، سرمایه‌گذاری می‌کند. همانند بازار واقعی، کاربر با تهدیدهای مختلف سهم‌های مختلف از بازار سرمایه خریداری می‌کند و میزان سود و زیان انتخاب‌های خود را مشاهده می‌کند. در نهایت مشخص می‌شود پیش‌بینی‌ها مطابق با واقعیت درست از آب درخواهد آمد یا خیر؟ و توانمندی خود را در قالب یک شرایط مشابه ارزیابی می‌کند. این سامانه به کاربر کمک می‌کند تا قبل از اینکه پول خود را وارد بازار سرمایه کند نوسانات و فراز و فرودهای بازار بورس را تجربه کند. در مجموع به کمک این سامانه کاربر متوجه شود کجا پیش‌بینی‌ها را درست حدس زده یا به چه دلیل مطابق با انتظار پیش نرفته و چرا؟ بعدازاین شرایط می‌توان با اعتمادبه‌نفس بیشتر وارد بازار بورس شده و سرمایه‌گذاری کند.

یک توصیه برای کد اولی‌ها خدا رحمتی برای علاقه‌مندان به حضور در بازار سرمایه یک توصیه داشت و آن اینکه، کد اولی‌ها هیچ‌وقت فکر نکنند در بازار سرمایه دیر واردشده‌اند. در این بازار نباید عجولانه تصمیم گرفت چراکه همواره فرصت برای کسب سود از بورس وجود دارد. باید با آرامش، اطلاعات موردنیاز را بررسی و تحلیل و سپس اقدام به خرید سهم کنند. با این روند می‌توانند در بلندمدت طعم شیرین بازدهی‌های متفاوت در بازار سرمایه را بچشند.

سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت وی در پاسخ به این پرسش که سرمایه‌گذاری در چه بخش را برای کد اولی‌ها توصیه می‌کنید، گفت: سرمایه‌گذاری در اوراقی با درآمد ثابت تضمین‌شده گزینه مناسبی برای کد اولی‌هاست. این اوراق با کف سود تضمین‌شده، ریسک‌پذیری پایینی دارند. در هر شرایطی حتی رکود و یا رشد منفی، این نوع اوراق حداقل سود را به سرمایه‌گذار پرداخت می‌کند.

سرمایه‌گذاری مشترک این کارشناس حوزه بورس در پایان سخنان خود اظهار کرد: یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای صاحبان سرمایه‌های کوچک، سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است. در این نوع سرمایه‌گذاری، پول ما به شکل غیرمستقیم به‌وسیله افراد حرفه‌ای به‌جای ما مدیریت می‌شود. به عبارت دیگر آن‌ها نقش انتخاب بهترین سهام و خریدوفروش آن را بر عهده می‌گیرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها