|
کدخبر: 62002

مدیرعامل مرکز فابا در گفت‌وگو گسترش نیوز مطرح کرد:

ضعف‌های بانکداری الکترونیک به سیاست‌گذاری‌ها بر‌می‌گردد

بیات گفت: علت اصلی ضعف‌های بانکداری الکترونیک و مشکلات آن به‌طور عمده مربوط به ضعف در سیاست‌گذاری، نظارت و کم‌کاری مسئولان مربوطه برمی‌گردد.

گسترش نیوز: محمدمراد بیات مدیرعامل مرکز فابا و دبیر کل نمایشگاه تراکنش ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مقایسه جایگاه بانکداری الکترونیک ایران با سایر کشورها، اظهار کرد: کشور ما در چند دهه گذشته از بانکداری سنتی به‌سوی بانکداری الکترونیک گذر کرده و اکنون فصل گذر از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال است.

بیات ادامه داد: در بانکداری الکترونیک، خدمات بانکی را با استفاده از فناوری‌ها سرعت، دقت و تسهیل بخشیدیم و به همین واسطه در برخی از شاخص‌ها زبانزد منطقه هستیم.

مدیرعامل مرکز فابا بیان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم ازنظر شاخص میزان استفاده، تراکنش‌ها و بسیاری از خدمات دیگر بانکداری الکترونیک جزء رتبه‌های برتر دنیا هستیم.

وی بابیان اینکه البته در برخی از موارد دچار ضعف‌های جدی هستیم، تشریح کرد: باید با استفاده از انتقال فنّاوری به بهبود وضعیت بانکداری الکترونیک کمک شود. درحال‌حاضر سیاست‌گذاری‌های مدونی در این خصوص وجود ندارد.

دبیر کل نمایشگاه تراکنش ایران افزود: متأسفانه در برخی از موارد شاهد موازی‌کاری‌هایی هستیم که همین موضوع می‌تواند بار سنگینی بر دوش بانکداری الکترونیک کشور تحمیل کند. به‌طور مثال در فروشگاه‌ها شاهد نصب چند کارت‌خوان متفاوت هستیم. علت بروز مشکلات این‌چنینی به‌طور عمده مربوط به ضعف در سیاست‌گذاری، نظارت و کم‌کاری مسئولان مربوطه برمی‌گردد.

این فرد آگاه افزود: هرچند که این حوزه از بانکداری به‌خوبی پیشرفت کرده است اما برای رسیدن به وضعیت پسندیده و مطابق با استاندارد‌های جهانی راه طولانی را در پیش داریم.

بیان مطرح کرد: باوجود توسعه بانکداری اینترنتی و خدمات موبایل بانک، کارت‌خوان‌های فروشگاهی و... تراکنش‌ دستگاه‌های خودپرداز رقم بالایی دارد و این نشان می‌دهد در این حوزه با کاستی‌هایی مواجه است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها