|
کدخبر: 61889

در گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج مطرح شد:

پیش‌بینی نرخ مسکن در کرج

درحال‌حاضر نرخ هر متر آپارتمان نوساز در نواحی متوسط شهر کرج بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است.

گسترش‌نیوز: درحال‌حاضر بازار ملک و مسکن در کرج در چه شرایطی به سر می‌برد و قیمت هر متر آپارتمان در این شهر چقدر است؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با رئیس اتحادیه مشاوران املاک به گفت‌وگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

maskannn.jpg

افزایش شدید نرخ مسکن در یک سال گذشته باعث شد بسیاری از تهران‌نشینان، راهی شهرهای اطراف شوند. مقصد اول خانوارهایی که کوچ کرده‌اند کرج بود اما به دنبال افزایش شدید قیمت‌ّها در این شهر، شهرهای کوچک‌تری مثل ملارد هم به گزینه‌های اصلی تبدیل شده‌اند. این در حالی است که این قبیل شهرهاَ ظرفیت و زیرساخت‌های لازم و مناسب برای اسکان جمعیتی که ناگهان و به‌واسطه افزایش شدید رهن و اجاره در کلان‌شهرها، راهی این‌گونه مناطق می‌شوند را ندارند. به‌عنوان‌مثال ملارد در زمینه تامین آب شرب با مشکل جدی مواجه است.

محمد قمی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج در پاسخ این سوال که مقدار افزایش نرخ خرید و رهن و اجاره در یک سال اخیر چقدر بوده است گفت: آمار رسمی وجود ندارد ولی می‌توان گفت که نرخ رهن و اجاره حدود ۳۰ تا ۴۰ و در بعضی نقاط تا ۵۰ درصد افزایش یافته است. تورم خرید مسکن هم حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ و حتی ۳۵۰ است که هم‌اکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. درحال‌حاضر میانگین نرخ هر متر آپارتمان نوساز در نواحی متوسط شهر حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان است. به‌این‌ترتیب یک آپارتمان ۶۰ متری در نقاط متوسط شهر به‌طور میانگین ۱۸۰ تا ۲۴۰ میلیون نرخ خواهد داشت. تورم یک سال اخیر روی نرخ املاک مهر هم تاثیر گذاشته است. درحال‌حاضر قیمت‌ها بالاست و بنابراین رکود را برای بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها