|
کدخبر: 55115

به همت اتاق بازرگانی قزوین؛

سمینار یکروزه آشنایی با مقررات گمرکی صادرات و واردات برگزار شد

سمینار یکروزه آشنایی با مقررات گمرکی صادرات و واردات به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با مشارکت اتحادیه صادرکنندگان و اتاق جوانان کارآفرین استان قزوین، با حضور پرررنگ بیش از ۱۲۰ نفر از فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

گسترش‌نیوز: سمینار یکروزه آشنایی با مقررات گمرکی صادرات و واردات با حضور اساتید برجسته و هدف تبیین مقررات گمرکی صادرات و واردات چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد.

طی این نشست دکتر رضا گلی، عضو اصلی کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی و مهندس رضا صادق، معاون دفتر صادرات گمرک کشور با تبیین دقیق و موشکافانه مقررات گمرکی، به پرسش‌های حاضران جلسه در این مورد پاسخ دادند.

otag3hghazvin.jpg

محمدرضا فاروقی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و گمرک و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز با بیان اینکه سمینار مزبور، بخشی از یک سلسله برنامه‌ها و نشست­های آموزشی برای افزایش دانش فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان است، اظهارکرد: تقویت بعد آموزشی، استفاده بهینه از فضاها و چهره‌های آموزشی اتاق بازرگانی قزوین از جمله اهداف مهم برپایی این قبیل سمینارهای آموزشی است.

otaghghazvin2233.jpg

چشم انداز مدنظر اتاق بازرگانی قزوین

وی در ادامه به چشم­انداز مدنظر اتاق بازرگانی قزوین در زمینه‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: هدف ما این است که با برنامه‌ریزی مرکز آموزش اتاق بازرگانی استان قزوین و ترتیب دادن سلسله نشست‌های تخصصی از قبیل سمینار آموزشی مذکور، به‌تدریج اتاق قزوین را به یکی از مراکز آموزشی ممتاز غرب کشور در شهر دانشگاهی و دانشمندپرور قزوین تبدیل کنیم.

otaghghazvin2222233.jpg

تبدیل قزوین به قطب گردشگری آموزشی کشور

رئیس اتاق جوانان کارافرین استان ادامه داد: همچنین یکی از اهداف جانبی چنین نشست هایی تبدیل قزوین به قطب گردشگری آموزشی کشور است که در همین راستا متقاضیان حضور در این نشست‌ها پس از برگزاری سمینار و کلاس‌های مربوطه توسط دست­اندرکاران اتاق بازرگانی قزوین با حضور در اماکن تاریخی و زیبای شهر قزوین، با میراث فرهنگی ما نیز آشنا می‌شوند.

آموزش اسنادبازرگانی، اسناد مثبت گمرکی، اظهارنامه صادراتی و واردات، کارگاه‌های آموزشی کار با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحدتجارت، نظام ارزش‌گذاری کالا در گمرک، آموزش قواعد طبقه بندی کالاHS، آموزش رویه‌‌های ترانزیت داخلی و خارجی، قواعد بین‌المللی حمل‌ونقل وانواع بارنامه، آموزش سامانه ترانزیت EPL و ETIR، آموزش تخصصی خرید و‌ فروش ارز در سامانه بانکی نیما از عمده‌‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است در پایان این سمینار آموزشی، ضمن تقدیر از استادان به حاضران در سمینار گواهینامه پایان دوره معتبر و قابل ترجمه اعطا شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها