|
کدخبر: 49548

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۷فروردین)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی سه‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

بورس همچنان در مسیر رشد

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات بیست و هفتمین روز از فروردین ماه با رشد بیش از ۸۴ واحدی به پله ۲۰۱ هزار و ۸۹۰ واحدی رسید.

پرداخت وام بدون بهره به سیل‌زدگان

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته ۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به سیل زدگان پرداخت می‌شود که هر نفر با ارائه معرفی نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) پنج میلیون تومان وام بدون بهره دریافت خواهد کرد.

قیمت گوشت تا پایان هفته کاهش می‌یابد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: از روز‌های پایانی اسفند مسئولان ذی ربط توانستند مرز‌های خروجی کشور را ببندند که در نهایت افزایش عرضه دام زمینه را برای کاهش نرخ در بازار فراهم کرد.

پیاز و سیب‌زمینی به زودی ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه نرخ پیاز و سیب زمینی طی دو هفته آینده با فراوان شدن عرضه این محصولات کاهش می‌یابد، از کاهش نرخ هندوانه هم خبر داد.

چک‌های برگشتی ۱۵ درصد کم شد

آمار بانک مرکزی کاهش ۱۵ درصدی تعداد و هفت درصدی چک‌های برگشتی در بهمن ماه سال گذشته نسبت به ماه پیش از آن را نشان می دهد.

آغاز به کار دومین نمایشگاه بین‌المللی کار

دومین نمایشگاه بین‌المللی کار دوم تا پنجم اردیبهشت ماه جاری با حضور سازمان‌ها، شرکت‌ها، کاریابی‌ها، ‌استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی از ۳۶ کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

حجم بارندگی‌های کشور از میانگین ۵۰ ساله فراتر رفت

وزارت نیرو اعلام کرد: بارندگی‌های مناسب چند ماه اخیر موجب شده است تا کشورمان پربارش‌ترین سال آبی نیم قرن اخیر خود را تجربه کند و بر این اساس حجم بارندگی‌ همه استان‌های کشور از میانگین ۵۰ سال اخیر فراتر برود.

تصویب حق مسکن ۱۰۰هزارتومانی کارگران

معاون وزیر کار از تصویب حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران در نشست دیروز کمیسیون اقتصادی دولت به ریاست وزیر اقتصاد خبر داد.

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی ۱۴ استان

نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور پارسال ۴۰.۵ درصد بود و نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۰.۴ درصد داشت و براساس آمار ۱۴ استان کشور نرخ مشارکت اقتصادی بیش از ۴۰.۵ درصد داشتند و این شاخص در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ماقبل در تمام استانها افزایش یافته است.

عقد قرارداد برای توسعه فاز۱۱پارس جنوبی

وزیر نفت در ارتباط با همکاری با شرکت چینی که قرار است فاز ۱۱ پالایشگاه پارس جنوبی را تکمیل کنند، گفت: قرارداد با این شرکت چینی منعقد شده و اکنون مدیران آن در تهران هستند.

منبع: میزان، ایسنا، مهر، ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها