|
کدخبر: 46127

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (اول اسفند)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی چهارشنبه، اول اسفندماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

رشد بورس در آخرین روز کاری

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۲۱۰۲ واحد رشد کرد. بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی ثبت شد. بازار فرابورس ایران هم رشد کرد و در ارتفاع ۱۹۹۰واحد قرار گرفت.

صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم‌ها افزایش یافت

صادرات نفت خام ایران در ژانویه بالاتر از حد انتظار بود و حدود ۱.۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز تخمین زده می‌شود. به نقل از رویترز، صادرات نفت خام ایران در ژانویه بالاتر از حد انتظار بود و حداقل در ماه جاری ثابت باقی می‌ماند. برخی مشتریان به خاطر معافیت‌هایی که امریکا اعطا کرده، خرید از ایران را افزایش داده‌اند.

۲ میلیون تن کالای اساسی برای ذخیره در انبارها

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: اقلام عمده در انبارها وجود دارد و یا در حال حمل از بنادر به‌سوی انبارهاست به‌گونه‌ای که بیش از ۲ میلیون تن کالا از بنادر در حال انتقال و به‌تدریج در حال تخلیه است.

قیمت اقلام مورد نیاز شب عید کاهش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدام‌های انجام شده برای تنظیم بازار شب عید تا ۲ هفته آینده اثرگذار خواهد شد و اقلام پرمصرف مورد نیاز مردم به وفور و با کمترین مشکل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

قیمت خودرو پایین می‌آید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبلغ خودرو حتماً پایین می‌آید.

خبر خوش برای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت عیدی ۵۰ درصد از بازنشستگان این سازمان در روز اول اسفند خبر داد و گفت: عیدی مابقی بازنشستگان نیز طی روزهای آینده و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات به ۲۱هزار طرح اشتغال‌زای روستایی و عشایری

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال ۹۷ خبر داد و گفت: امسال به ۲۱ هزار طرح اشتغال‌زای روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت شد.

تشدید نظارت‌ها بر ساخت‌وسازهای تهران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از آغاز بازرسی‌های متوقف شده در حوزه ساخت‌وساز در راستای ارتقای کیفیت خبر داد و گفت: امسال میزان ارجاع کار توسط سازمان نظام مهندسی حدود ۱۳ میلیون مترمربع بوده که نسبت به سال ۱۸ درصد افزایش یافته است.

۶۵۰ میلیون دلار تراز تجاری مثبت در ۱۰ ماهه سال ۹۷

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار انواع محصولات از کشور صادر شده است.

صادرات ۲۱۹میلیون دلار کالا به روسیه طی ۱۰ ماه امسال، ۲۱۹ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار کالا به کشور روسیه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۸.۵۶ درصدی یافته است.

منابع: خبرآنلاین، ایرنا، باشگاه خبرنگاران جوان، میزان، اقتصادآنلاین، تسنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها