|
کدخبر: 44990

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز(۱۴بهمن)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی یکشنبه، چهاردهم بهمن‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

امریکا نتوانست تجارت ایران رامتوقف کند

رئیس‌کل گمرک ایران با بیان اینکه امریکا در پی متوقف کردن تجارت ایران بود، گفت: خوشبختانه تجارت ایران به روال گذشته در حال انجام است و در زمینه کالاهای اساسی نیز هیچ‌گونه کمبودی نداریم.

ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در امسال

سازمان برنامه‌وبودجه در گزارشی از ایجاد شغل برای ۹۸۴هزار نفر در امسال خبر داد.

رونق مشاغل دریایی

طی مراسمی قرارداد ساخت ۴۴ فروند شناور جست‌وجو، نجات، کنترل و بازرسی، یدک‌کش و لایروب صبح امروز(یکشنبه) بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید. در حاشیه این مراسم وزیر راه و شهرسازی گفت: امضای تفاهمنامه با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تولید شناورهای پیشرفته باعث رونق مشاغل دریایی می‌شود.

تعداد دام در کشور افزایش یافت

بر اساس طرح آمارگیری، در مهرماه۹۷ تعداد ٣٧.٥ میلیون رأس گوسفند و بره و ١٤.٥ میلیون رأس بز بزغاله در دامداری‌ها موجود بوده که نسبت به مهرماه ۹۳ به‌ ترتیب ٢٠درصد و ١٧.٦درصد افزایش‌ یافته است.

رشد تسهیلات پرداختی به کشاورزان

مدیرعامل بانک کشاورزی از افزایش ۱۷ درصدی تسهیلات پرداختی در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد.

برق‌رسانی به روستا‌ها ۱۳ برابر شد

با افتتاح طرح‌های برق‌رسانی روستایی در دهه فجر امسال، تعداد روستا‌های برق‌دار شده کشور با رشد ۱۳.۱ برابری نسبت به ابتدای انقلاب به ۵۷ هزار و ۲۰۰ روستا با تعداد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار خواهد رسید.

واردات ماهانه ۱ میلیارد دلار کالای اساسی به کشور

رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به فشارهای جدی امریکا برای مقابله و جلوگیری از واردات کالای اساسی، ماهانه یک میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور می‌شود و ما هیچ کمبودی در تأمین دارو، نهاده دامی و... نداریم. علت کمبود برخی کالاها در بازار هم تأثیرپذیری بازار از بُعد روانی است.

صادرات از واردات پیشی گرفت

صادرات کشور در ده‌ماهه امسال ۳۶.۶ و واردات نیز ۳۵.۶ بوده است که نشان می‌دهد صادرات بیش از واردات بیشتر بوده است.

کفش ایرانی، در پله دوازدهم ایستاد

عضو هیات‌مدیره جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به رتبه دوازدهم ایران در تولید کفش در جهان گفت: بیش از ۸۵ درصد نیاز کشور به کفش در داخل تأمین می‌شود که نشان‌دهنده کیفیت محصول ایرانی است. وی افزود: تولیدکنندگان کفش برای تأمین بازار عید آماده هستند.

بلیت قطار نوروزی گران نمی‌شود

معاون مسافری راه‌آهن با اعلام اینکه پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از تاریخ شانزدهم و هفدهم بهمن‌ماه امسال آغاز می‌شود، گفت: نرخ بلیت‌ها افزایشی نخواهد داشت.

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان، ایسنا، تسنیم، میزان، ‌مهر، اقتصاد آنلاین، خبر آنلاین.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها