|
کدخبر: 44206

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز (۲بهمن)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی سه‌شنبه، دوم بهمن‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

بورس رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۸۸۳واحد رشد کرد. بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی گروه مپنا، بانک تجارت و فولاد خوزستان شد. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد بیش از ۹ واحدی به پله ۱۹۸۰ واحدی رسید.

واردات مسافری گوشی آزاد شد

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از آزاد شدن واردات گوشی به‌صورت مسافری از دی‌ماه امسال خبر داد و گفت‌: بر اساس وعده و قول مسئولان مقرر شد تا موبایل‌های وارداتی توقیف‌شده آزاد شوند و بر این اساس در اواخر هفته‌ جاری یا هفته‌ آینده این محصولات عرضه می‌شوند.

پوشک و دستمال کاغذی گران نخواهد شد

رئیس انجمن تولیدکنندگان سلولزی و بهداشتی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده درحال‌حاضر هیچ مشکلی در تهیه، تولید و توزیع این محصولات نداریم و بازار کاملاً اشباع است ضمن آنکه واحدهای تولیدکننده نیز به‌رغم برخی مشکلات در واردات مواد اولیه، همچنان به تولید خود ادامه می‌دهد.

بازار لاستیک به تعادل نزدیک شد

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: بازار لاستیک با توجه به کاهش فاصله قیمت‌های رسمی با بازار آزاد در مقایسه با ماه‌های پاییز به تعادل نزدیک شده و از ثبات نسبی برخوردار است.

فعلا سهمیه‌بندی سوخت مطرح نیست

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فعلاً هیچ بحثی برای سهمیه‌بندی بنزین نیست و در ارتباط با این موضوع کمیسیون هیچ تصمیمی نگرفته است.

بازگشت کره‌ای‌ها برای خرید میعانات پارس جنوبی

شرکت "هیوندای اویل بانک" کره جنوبی نخستین محموله میعانات پارس جنوبی ایران را در اواسط فوریه دریافت خواهد کرد.

ایجاد صندوق توسعه حمل‌ونقل

وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد ایجاد صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه ۱۹ هزار میلیارد تومانی خبر داد. وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این صندوق به‌عنوان یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند پشتوانه ناوگان حمل‌ونقل باشد و به‌زودی این صندوق را تشکیل می‌شود.

کسبه پلاسکو ۳۰۰میلیون تومان وام می‌گیرند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اما طبق روال انجام‌شده در کارگروه‌های اتحادیه‌های مربوطه، قرار است ۳۰۰میلیون تومان وام در اختیار کسبه پلاسکو قرار گیرد که بعد از تشکیل پرونده در اتحادیه‌ها به اتاق اصناف مراجعه می‌کنند تا ما نیز آن را تایید کنیم.

رونق بازار فولاد در سال۹۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت از فعال شدن صنعت ساختمان سخن به میان آورد و بیان کرد: در سال آینده حوزه مسکن رونق پیدا خواهد کرد لذا بازار خوبی برای صنعت فولاد در سال آینده ایجاد خواهد شد.

صادرات بیش از یک میلیارد دلار بخش معدن

آمار تجارت خارجی در مدت ۹ ماهه امسال (منتهی به آذر) نشان می‌دهد ارزش صادرات بخش معدن به رقم یک میلیارد و ۷۴ میلیون دلار رسید و سهم بیش از ۳.۲ درصدی از مجموع صادرات این دوره را به خود اختصاص داد.

منابع: ایرنا، خبر آنلاین، میزان، ایسنا، ایلنا، ایبنا، اقتصادآنلاین، تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها