|
کدخبر: 44121

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز (اول بهمن)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی دوشنبه، اول بهمن‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

توزیع ۶۰۰هزار تن گندم

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بندرها و دریانوردی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۶۰۰ هزار تن گندم به‌عنوان کالای کاپوتاژی (حمل کالا از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) در بندرها شمالی و جنوبی ایران جابه‌جا شود.

جایگاه دوم ایران در تولید شترمرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران بعد از افریقای جنوبی دومین تولیدکننده شترمرغ در دنیا است و سالانه سه هزار تن گوشت شترمرغ تولید می‌کند.

تأمین زمین برای ساخت ۴۰۰ هزار مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن عرضه زمین برای ساخت مسکن ۴۰۰ هزار مسکن است، از تشکیل ستادهای بازآفرینی استانی و احیاء شورای مسکن در استان‌ها خبر داد.

تردد کشتی‌های تجاری ایران به تمام بنادر دنیا

معاون بندری سازمان بندرها و دریانوردی تأکید کرد: تاکنون هیچ نامه مکتوبی از سوی کشور‌ها برای منع ورود کشتی‌های ایرانی به‌دست ما نرسیده است و هم‌اکنون شرکت‌های کشتی‌رانی در بیشتر بندرها کشور‌های مختلف تردد دارد.

محدودیتی در توزیع گوشت و مرغ وجود ندارد

یک مقام مسئول گفت: با توجه به تدابیر دولت برای ذخیره‌سازی کالا، هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع اقلام پروتئینی وجود ندارد. مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن مرغ گرم و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود.

بهبود وضعیت منابع آبی تهران

مدیر دفتر تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: از ابتدای سال آبی تا ۳۰ دی‌ماه، میزان بارندگی‌های استان تهران ۱۸۰ میلی‌متر ثبت‌شده که این میزان نسبت به متوسط بلندمدت که عددی معادل ۱۰۳ میلی‌متر بوده، ۷۳ درصد افزایش داشته است.

اصلاح مصوبه ترخیص خودرو

با مصوبه جدید هیات وزیران مبنای زمانی ترخیص خودور‌های در گمرک مانده از تاریخ قبل از ۹۷.۱۰.۱۶ به ۹۷.۵.۱۶ تغییر کرد.

افزایش خرید نفت ایران از سوی ژاپن

پس از اعمال مجدد تحریم‌ها از سوی امریکا و ابهام پیش‌آمده در خرید نفت ایران، ژاپنی‌ها جز کشورهای معاف شده تحریم ایران از سوی ایالات متحده قرار گرفتند و دیروز شرکت فوجی توانست نخستین محموله نفتی ایران در سال جدید را بارگیری کند.

رشد ۱۳ درصدی صادرات در ۸ ماهه امسال

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بنا بر آمار‌های موجود میزان صادرات در ۸ ماهه امسال نسبت به مورد مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

رشد سرمایه‌گذاری خارجی در بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه از ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در مرداد ۹۵ به ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسید.

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان، ایسنا، میزان، فارس، ایلنا، اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها