|
کدخبر: 43605

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز (۲۴دی)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی چهار‌شنبه، ۲۴ دی ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

رشد شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۲۰۲ واحد رشد کرد. در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۲ میلیارد و ۶۵میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۶۴۲میلیارد تومان در ۱۶۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۰۲واحدی در ارتفاع ۱۶۴هزار و ۶۹۶واحد قرار گرفت. بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت و لابراتورسازی دکتر عبیدی شد.

افزایش تقاضا برای پوشاک ایرانی

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از افزایش تقاضا برای پوشاک تولید داخل خبر داد و گفت که تامین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی می‌تواند کمیت و کیفیت تولید پوشاک را بهبود بخشد.

پرداخت بسته حمایتی به یارانه‌بگیران

پرداخت بسته حمایتی دولت تنها به آن دسته از افرادی پرداخت می‌شود که یارانه دریافت می‌کنند. در صورتی که فردی یارانه دریافت نکند مشمول این طرح نمی‌شود.

درخشش چای ایرانی در بازارهای بین‌المللی

حبیب جهانساز، رییس سازمان چای کشور از افزایش صادرات چای ایرانی به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: امسال میزان صادرات چای ایران به کشورهای دیگر حدود ۱۳ هزار تن بوده است. افزایش صادرات چای موجب شده است که ۱۷میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته باشیم.

ورود هفتگی ۵هزارتن دام زنده از ۲۹ دی

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قرار است از هفته آینده هفته‌ای ۵ هزار تن دام زنده کوچک از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده و ۲۴ ساعت بعد کشتار و توزیع شود.

آغاز به کار سامانه مهتا

فعالیت سامانه مدیریت هوشمند تامین کالاهای اساسی (مهتا) از دیروز به صورت آزمایشی در ۴۰ فروشگاه بخش تعاون آغاز شد. مزیت سامانه مهتا این است که میزان موجودی کالاهای اساسی در کل کشور و موجودی فروشگاه‌ها مشخص است و به هر میزان که کالا در اختیار سرپرستان خانوار قرار گیرد از موجودی فروشگاه‌ها کاسته می‌شود.

انتشار آگهی استخدام ۵ هزار کارمند در هفته آینده

رئیس سازمان اداری و استخدامی از انتشار اطلاعیه برای به کارگیری ۵ هزار کارمند جدید دولت در هفته آینده خبر داد.

ترخیص شبانه‌روزی کالا‌های اساسی از گمرک

مدیر روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص ترخیص کالا‌های اساسی گفت: با توجه به پایش لحظه‌ای مرکز واردات گمرک و شبانه روزی شدن ترخیص کالا‌های اساسی و همچنین نظارت رئیس کل گمرک ایران و امور گمرکی ایشان هیچگونه مشکل گمرکی گزارش نشده است.

توزیع مرغ ۸۹۰۰ تومانی در تهران

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مرغ منجمد و گرم به قیمت‌های ۸۹۰۰ تومان و ۹۸۰۰ تومان، علاوه بر توزیع در تمام میادین میوه و تره بار، فروشگاه زنجیره‌ای و اصناف منتخب، توسط واحدهای سیار شرکت پشتیبانی امور دام در سطح شهر تهران توزیع می‌شود.

هزینه ساخت‌وساز متری ۳۰۰ هزارتومان ارزان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه ساخت‌وساز بر اساس طرح‌های جدید نسبت به سال گذشته در هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان کمتر شده است.

منابع: ایسنا، باشگاه خبرنگاران جوان، تسنیم، مهر، میزان، اقتصادآنلاین، فارس.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها