|
کدخبر: 265122

کمبود برق حاصل چند سال بی‌تدبیری مسئولان است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات برق در مسیر توزیع هدر می‌رود جلوگیری از این مهم با تعمیر شبکه‌های فرسوده و به روزرسانی آنها نیز می‌تواند کمبود برق در کشور را کاهش دهد.

انرژی کمبود برق حاصل چند سال بی‌تدبیری مسئولان است

موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس،  با تاکید بر ضرورت تامین برق مشترکان خانگی و تجاری در تابستان پیش‌رو، گفت: از آنجا که تولید برق یک فرآیند زمان‌بر است باید گفت؛ راهکار معجزه‌آسایی برای تولید برق وجود ندارد بنابراین مردم، کسبه و ادارات باید صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی برق در تابستان نباشیم.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راهکارهای افزایش تولید برق، مذاکره وزارت نیرو با بخش خصوصی و صنایع است تا از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید برق استفاده کند شاید به همین دلیل است که وزارت نیرو توانسته ۴ هزار مگاوات از ناترازی را جبران کند البته این میزان تولید، بخش ناچیزی از ناترازی را جبران کرده است.

وی افزود: اگرچه اولویت با تامین برق مشترکان خانگی است اما راهکار این مهم قطعی برق صنایع بزرگ نیست چراکه قطع برق صنایع بزرگ به معنای وارد کردن ضربات سنگین به پیکیره نحیف اقتصاد کشور است بنابراین دولتمردان باید از قبل فکری برای جبران کسری برق می‌کردند.

به گفته این نماینده مجلس با توجه به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات برق در مسیر توزیع هدر می‌رود جلوگیری از این مهم با تعمیر شبکه‌های فرسوده و به روزرسانی آنها نیز می‌تواند کمبود برق در کشور را کاهش دهد.

احمدی اضافه کرد: مشکلی که اکنون ایجاد شده حاصل چند سال بی‌خیالی و بی‌تدبیری مسئولان است، بنابراین مدیریت مصرف انرژی، وارد مدار کردن نیروگاه‌های از مدار خارج شده و توجه به تولید با ساخت نیروگاه‌های جدید ازجمله اقدامات مهمی است که وزارت نیرو دولت باید مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون انرژی به جد پیگیر این موضوع است تا از قطعی برق در تابستان پیشگیری شود به همین منظور جلسات متعددی با وزیر نیرو و معاونان آن برگزار کرده و راهکارهای خود را ارائه داده است البته این روند طی هفته‌های آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد تا ان شاءالله شاهد خاموشی در تابستان نباشیم یا این خاموشی‌ها به حداقل برسند.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها