|
کدخبر: 170709

اختصاصی گسترش نیوز:

تجارت پرسود طلاق برای زنان!

بسیاری از ما در اطراف خود شاهد دستکم یک طلاق چند هزار سکه‌ای و پر هزینه بودیم که باعث به فنا رفتن ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری در کنار نابودی بنیان‌های نهاد خانواده بوده‌ایم.

اقتصاد تجارت پرسود طلاق برای زنان!

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سومین زن ثروتمند جهان یعنی مکنزی بزوس، دارایی ۳۶ میلیارد دلاری خود را از کانال خاتمه بخشیدن به زندگی مشترک با جف بزوس دارد! درواقع تاکنون طلاق این زوج سابق به عنوان گرانترین طلاق تاریخ ثبت شده است. ضربه این طلاق به لحاظ مالی باعث افت ارزش دارایی و سهام شرکت آمازون نیز شد. شاید خواندن این گزارش شما را به ازدواج بر اساس سنت کاتولیکی ترغیب کند که در نهایت بخواهید پس از ازدواج به درآمدی بالغ بر نیمی از دارایی‌های ایجاد شد پس از ازدواج دست پیدا کنید! 

ازدواج‌های مضر و پردردسر!

در ایران قوانین سفت و سخت پیشین مربوط به مهریه در حال تسهیل و بهبود است و زندانی شدن مرد برای‌عدم پرداخت مهریه، در حال رنگ باختن است. با این حال بارها مشاهده شده که افراد بسیاری برای مهریه‌های چندهزار سکه‌ای راهی زندان شده‌اند و در بسیاری از گزارشات نیز به تواتر این مورد رویت شده که برخی از زنان، پس از ازدواج با فاصله‌ای اندک و با صحنه‌سازی برای تقویت اختلافات صوری مهریه خود را به اجرا گذاشته و طرف مقابل را به خاک سیاه نشانده‌اند و از این طریق برای خود درآمدهای هنگفتی ساخته‌اند و دسترسی به داسان‌های این افراد با یک سرچ ساده در وب میسر است. با این حال موضوع این گزارش، بیش از این که به مهریه‌های سکه محور اشاره داشته باشد، با تنصیف اموال بر پایه دلار در ینگه دنیا سر و کار دارد. 

جف_بزوس

طلاق‌های گران قیمت!

اخیرا و پس از بالا گرفتن شایعاتی پیرامون نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ملیندا گیتس در ووهان چین، اخباری پیرامون طلاق بیل گیتس و همسرش منتشر می‌شود که برخی از رسانه‌ها همچون فوربس، آن را گرانترین طلاق تاریخ قلمداد کرده‌اند. هرچند شایعاتی نیز وجود دارد که این زوج پس از ازدواج تعهد تنصیف اموال را امضا نکرده‌اند اما بر اساس قوانین ایالتی واشنگتن دی سی و منطقه فدرال کلمبیا، حق تنصیف اموال پس از ازدواج برای مطالبه‌کنندگان آن پس از درخواست طلاق به رسمیت شناخته می‌شود و از همین رو بیل گیتس تیمی حقوقی زیر وارن بافت (یکی از سرمایه‌داران مشهور) را برای بررسی زوایای حقوقی ماجرا به استخدام خود درآورده است. این در حالی است که برخلاف مکنزی بزوس که با دریافت ۲۵ درصد سهام شرکت آمازون، به ازدواج خود با جف بزوس خاتمه داد، اکنون بخش عمده‌ای از دارایی‌های خانواده گیتس منحصر در سهام شرکت مایکروسافت است و تفکیک این سهام پیچیدگی مالی بسیار بالایی دارد زیرا مایکروسافت، به تنهایی سهامدار بیش از ۱۵۰ شرکت بزرگ و حدود ۱۰۰۰ کمپانی کوچک است و هرگونه دستکاری این سبد سهام، اثرات بسیار عجیبی را بر بازار نرم‌افزار و همچینین بورس‌های معتبر دنیا خواهد داشت. 

به خاطر یک مشت دلار!

پیش از این دو ابرطلاق (به لحاظ مالی)، گرانترین طلاق‌ها متعلق به ریبولف روس از همسرش النا بود که باعث شد بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دارایی و مقادیر بسیار زیادی از اشیای عتیقه این کلکسیونر و سرمایه‌دار مشهور به همسر سابقش واگذار شد. همچنین همسر بیل گراس مالک و بنیانگذار شرکت پیمکو، پس از یک سال از ازدواجشان با تصاحب کردن ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های همسر سابقش از او جدا شد. به نظر می‌رسد که در حال حاضر ازدواج و طلاق با ثروتمندان آمریکایی، یکی از راه‌های ورود به فهرست‌های زنان برتر سرمایه‌دار جهان است که ترکیب این فهرست را پیشتر مرکب از زنان خودساخته بود، به سرعت تغییر می‌دهد.

  • ناشناس ارسالی در

    تو ایران اینطور نیست، دنبالش نگرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها