|
کدخبر: 165469

خبر بد برای خودروسازان

شرکت آمریکایی اینتل اعلام کرد که در حال تامین سیستم های خودران برای استارت آپ Udelv در منطقه "سیلیکون‌ولی" است. این استارتاپ قصد دارد ظرف مدت دو سال ناوگان حمل و نقل کامیون های بدون راننده را در اختیار داشته باشد.

خودرو خبر بد برای خودروسازان

شرکت Udelv و واحد Mobileye در شرکت اینتل با انتشار یک بیانیه مشترک اعلام کردند که بیش از ۳۵ هزار خودروی «حمل کننده» بدون راننده را تا سال ۲۰۲۸ تولید خواهند کرد.

مدیر بخش Mobileye گفت: قرارداد ما با Udelv از نظر اندازه، دامنه و جدول زمانی استقرار سریع قابل توجه است.

وی افزود: بیماری کرونا تقاضا برای تحویل کالاها با استفاده از خودروهای بدون راننده را تسریع کرده است و ما خوشحال هستیم که با Udelv همکاری می‌کنیم تا این تقاضا را در کوتاه مدت پاسخ دهیم.

به گفته دانیل لوری، مدیر اجرایی استارتاپ Udelv، سیستم جامع Mobileye Drive به Udelv اجازه می‌دهد تا تولید و استقرار خودروهای بدون راننده را افزایش دهد.

انتظار می‌رود فناوری خودروهای بدون راننده ابتدا برای صنعت تحویل کالا آغاز شود چرا که آن‌ها شامل حمل محصولات به جای افراد در مسیرهای معمول تکراری هستند.

غول تجارت الکترونیکی آمریکا، شرکت آمازون Amazon، غول اینترنت، گوگل و سازنده خودروهای الکتریکی تسلا از جمله شرکت‌هایی هستند که در سیستم‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا وسایل نقلیه را قادر به رانندگی ایمن و خودران کنند.

اینتل اخیراً گفته است که به عنوان بخشی از طرح افزایش تولید تراشه در ایالات متحده و اروپا، ۲۰ میلیارد دلار برای ساخت دو کارخانه جدید در آریزونا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری فرانسه

ارسال نظر