|
کدخبر: 171262

نظر کاندیدای انتخابات درباره تغییر در آموزش و پرورش و رفاه معلمان

علی مطهری گفت: هزینه های غیرضروری زیاد داریم که می توانیم بکاهیم و به رفاه معلمان بپردازیم. در آموزش و پرورش باید تغییری انجام شود.

آموزشی نظر کاندیدای انتخابات درباره تغییر در آموزش و پرورش و رفاه معلمان

علی مطهری، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ در کلاب هاوس  گفتگوی تفصیلی انجام داده است که بخشی از آن را می خوانید:

یکی از دستگاه های عریض و طویل ما آموزش و پرورش است که یک میلیون معلم و ۱۴ میلیون دانش آموز دارد. این دستگاه همیشه به عنوان ناراضی تراشی مطرح بوده و نتوانسته رسالتهایش را انجام دهد. معلم ها ناراضی، اولیا و دانش آموزان ناراضی هستند. چالشهای این مجموعه را چطور می بینید و برنامه هایتان برای برون رفت از این چالشها چیست؟ تیم آموزش و پرورش شما چه کسانی هستند؟

 بخشی از مشکلات آموزش و پرورش به مشکلات عمومی کشور برمی گردد. بخشی هم مربوط به این است که از ابتدا می خواستیم آموزش و پرورش را دولتی نگه داریم ولی راهکارهایی مانند خرید خدمت وجود دارد که بیشتر می توانیم استفاده کنیم و مشکل  بودجه معلمان را حل کنیم. زمانی تحقیق شده بود هزینه صرف شده برای یک دانش آموز زمانی که دولت مدیریت می کند چه مقدار است و هزینه هنگام صرف کردن از سوی بخش خصوصی ۷ درصد هزینه دولتی است. این نشان می دهد هزینه های غیرضروری زیاد داریم که می توانیم بکاهیم و به رفاه معلمان بپردازیم. در آموزش و پرورش باید تغییری انجام شود.

باید رفاه معلمان را فراهم کنیم

همانطور که طرح تحول سلامت در زمان وزارت آقای قاضی زاده هاشمی انجام شد، باید کل کشور بودجه کلانی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم و به صورت یک طرح ملی، کل نظام پشت قضیه بیاید و مشکل را به صورت اساسی حل کند وگرنه به صورت کمکهای مقطعی، کار به جایی نمی رسد. ما باید رفاه معلمان را فراهم کنیم و مسئولیت هم بخواهیم. من به معلمان نکته ای گفتم که به آنها برخورد. مثلا در دانشگاه می بینیم خط یک دانشجو مانند یک بچه ابتدایی است.

مشاوران من افرادی از وزرای قدیم و جدید هستند

 چرا باید اینطور باشد؟ به معلمان گفتم شما درخواست افزایش حقوق دارید ولی باید به کیفیت کار خودتان هم بپردازید. چرا باید اینطور باشد؟ این حرف به آنها برخورد. باید به رفاه معلمان ولو از طریق صندوق توسعه ملی بپردازیم ولی در مقابل هم باید از آنها مسئولیت بخواهیم. 

 

منبع: خبرآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    با سلام شنا چندین دوره مجلس بودید ل طفا چه اقداماتی برای رفاه معلم برداش تید اعلان کنید با تشکر؟!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها