|
کدخبر: 326777

بازار مسکن یخ زد / حمله خریداران به این محله

با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده توسط بانک مرکزی در ماه فروردین سال جاری، پس از منطقه ۵ تهران که شامل ۱۸۹ معامله بود، منطقه ۱۰ با ۱۶۱ معامله بیشترین فعالیت خرید و فروش در بازار مسکن را داشته است. قیمت متوسط هر متر مربع مسکونی در این منطقه در طول همان ماه به ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

اقتصاد بازار مسکن یخ زد / حمله خریداران به این محله

در حال حاضر، بازار معاملات ملکی در منطقه ۱۰ تهران در وضعیت رکود قرار دارد و مشاهده می‌شود که برخی از مالکان در این منطقه قیمت مسکن را در مقایسه با اسفندماه، به میزان ۴ الی ۵ میلیون تومان افزایش داده‌اند.

به گفته برخی از واسطه‌گران ملکی، حداقل قیمت هرمترمربع ملک نوساز در این منطقه، ۶۵ میلیون تومان است و بسته به امکانات و موقعیت این رقم افزایش می‌یابد.

بر اساس داده‌های بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در فروردین سال جاری، پس از منطقه ۵ تهران(۱۸۹ فقره)، منطقه۱۰ با ۱۶۱ فقره معامله بیشترین خرید وفروش را داشته و در ماه مذکور متوسط قیمت هرمترمربع مسکن در این منطقه، ۶۰ میلیون تومان بوده است.

این در حالی است که در اسفند ۱۴۰۲، معاملات ملکی در منطقه ۵۷۳ فقره بوده و متوسط قیمت هرمترمربع مسکن، طبق آمارهای بانک مرکزی، ۵۹ میلیون تومان بوده است.

برای واحدی ۴۸ متری و ۱۲ سال ساخت در محله بریانک، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای واحدی ۴۷ متری و ۲۱ سال ساخت در محله آذربایجان، ۲ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان تعیین شده است.

در محله سلسبیل، واحدی با ۸۰ مترمربع زیربنا و نوساز، ۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان و برای واحدی با ۳۶ مترمربع زیربنا و ۱ سال ساخت، ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

نرخ-خانه

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها