|
کدخبر: 315430

صنایع دستی/وام مشاغل خانگی

۶۵ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی واگذار شد/ اشتغال ۲۳۵ هنرمند در این استان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعلام کرد که طی سال جاری، تسهیلاتی به مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ماده ۱۶ به ۳۸۸ هنرمند صنایع دستی استان پرداخت شده است که این مبلغ قابل توجهی در این بخش محسوب می‌شود.

گردشگری ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی واگذار شد/ اشتغال ۲۳۵ هنرمند  در این استان

محمدرضا طنابی افزود: همچنین در سال جاری، ۲۳۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی کارت شناسایی دریافت کرده‌اند و ۸۵۰ پروانه تولید و ۷ پروانه تولید کارگاهی برای صنعتگران صادر یا تمدید شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت ۳۰۱ نفر جهت اخذ وام مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی به بانک های عامل در آذربایجان غربی معرفی شده و ۱۹۰ میلیارد ریال وام به آنها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از ۲۰ هنرمند و پیشکسوت دارنده نشان ملی در آذربایجان غربی تجلیل شده است، اظهار کرد: همچنین امسال پنج فقره نشان ملی در این حوزه در استان کسب شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال جاری از محل صدور مجوزها و ثبت در سامانه رصد، برای ۹۰۰ نفر در این بخش اشتغال ایجاد شده که در این حوزه رقم خوبی به شمار می رود.

طنابی گفت: با رایزنی های صورت گرفته، ساختمان تاریخی مدرسه هدایت ارومیه با یک هزار و ۸۰۰ مترمربع مساحت، تحویل معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شده تا در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در این محل اقداماتی صورت گیرد؛ به دنبال این امر، برنامه ریزی برای ایجاد و تجهیز موزه صنایع دستی ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی به برپایی نمایشگاه های حوزه صنایع دستی در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز پرداخت و افزود: در سال جاری سه نمایشگاه استانی و ‌۲ نمایشگاه منطقه ای با ۶۵۰ غرفه برپا شده و مورد استقبال شهروندان و حتی گردشگران نیز قرار گرفته است.

 آذربایجان غربی دارای ۴۰ رشته صنایع دستی است که نساجی سنتی، هنرهای روی چوب، گلیم بافی، رنگرزی، منبت کاری، جاجیم بافی و ریزه کاری از جمله آنها به شمار می رود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها