|
کدخبر: 315075

صنایع دستی/گردشگری/بازاریابی

اشتغال زایی عجیب صنایع دستی / کدام هنر ارز آوری بیشتری دارد؟

مسعود صراطی نوری اظهار کرد: صنایع دستی قابلیت ارزآوری بالایی دارند و اگر دولت و مسئولان مربوطه با هنرمندان صنایع دستی همکاری کنند، می‌توان زمینه‌ای را برای صادرات و تولید انبوه آثار هنری فراهم کرد.

اقتصاد اشتغال زایی عجیب صنایع دستی / کدام هنر ارز آوری بیشتری دارد؟

مسعود صراطی نوری اظهار کرد: صنایع دستی قابلیت ارزآوری بالایی دارند و اگر دولت و مسئولان مربوطه با هنرمندان صنایع دستی همکاری کنند، می‌توان زمینه‌ای را برای صادرات و تولید انبوه آثار هنری فراهم کرد.

وی ادامه داد: من در حوزه صنایع دستی، به خصوص در زمینه جواهرات، فعالیت می‌کنم. با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و عدم تمایل آنها به هزینه‌برداری برای صنایع دستی، ما مجبوریم به صادرات متوجه شویم تا بتوانیم به این صنعت رونق بیشتری ببخشیم.

وی با بیان اینکه مهمترین اثر در حمایت از نوآوری‌ها ایجاد انگیزه در بین جوانان خلاق و نوآور است، گفت: هر گونه نوآوری و خلاقیت در این حوزه نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی دولت است. ما نیز فعالیت در حوزه هوش مصنوعی را آغاز کرده ایم و زمینه‌های نرم افزاری این کار را فراهم کرده ام و هم اکنون در مرحله ایده پردازی هستم تا در صورت موفقیت، صنایع دستی را به طرح‌های سه بعدی تبدیل کرده و سپس به مرحله تولید برسانم.

فعال حوزه صنایع دستی یکی از مشکلات اصلی نوآوری روی فلزات مثل طلا و نقره را هزینه‌های بالای آن اعلام کرد که توان خرید عموم و نیز تهیه مواد اولیه آنرا دچار چالش‌های جدی می‌کند و برای برون رفت از این مشکلات حمایت مالی دستگاه‌های متولی لازم و ضروری است.

صراطی نوری با بیان اینکه تولید گوشواره طلایی با الهام از شرایط کرونایی که قابلیت کار بر روی تمام فلزات و سنگ‌ها را دارد، نخستین محصولم بود، افزود: این طرح در جریان مسابقات بین المللی طراحی ایتالیا که نخستین کشور در طراحی بر روی جواهرات است، در سال ۲۰۲۱ دو عنوان سومی را کسب کرد.

این طراح که در حوزه نوآوری و طراحی و تولید طرح‌های جدید و خلاقانه روی انواع فلزات و جواهرات فعالیت می‌کند، اظهار کرد: مهمترین عنصر در طراحی در این صنعت دستی، ایده پردازی و داشتن روحیه و تفکر خلاقانه است تا بتوان آنرا به روی کاغذ آورده و سپس آنرا در فضای عینی طراحی و تولید کرد.

صراطی نوری با تاکید بر نقش مهم تولیدات صنایع دستی با استفاده از فناوری‌های نوین، سبک سازی، زیبایی، عامه پسند بودن و تولید بر اساس علاقه و خواسته مشتری را از شاخص‌های مهم نوآوری روی فلزات بیان کرد.

وی توجه به صادرات را یکی از اهداف اصلی خود در ایجاد خلاقیت روی فلزات عنوان و اضافه کرد: با توجه به امکان تولید انبوه این صنایع می‌توان با ایجاد کارگاه‌های مختلف با اشتغالزایی، زمینه‌های لازم برای صادرات را فراهم کرد که ارزآوری آن با هیچ یک از صنایع قابل قیاس نیست.

وی گفت: ایتالیا مهد جواهرات است و با این وجود کشور ترکیه به ایتالیا صادرات جواهرات انجام می‌دهد و ارزآوری بالایی از این طریق دارد و ما نیز باید به این نکات توجه داشته باشیم.

وی به اشتغال زایی بالای صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: توجه به صنعت هنرهای دستی باعث ارزآوری و اشتغال زایی بالایی می‌شود. البته در این میان مشکلاتی در زمینه تأمین مواد اولیه و قیمت بالای ارز داریم.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها